Mireia López campiona de Catalunya de proves combinades

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 30 May 2016

Aquest cap de setmana es va disputar el Campionat de Catalunya de proves combinades, des de la categoria aleví fins a la absoluta, a l'Estadi Municipal de Can Llobet de Barberà del Vallés, amb la presència de 7 atletes del Club Atletisme Tarragona.

Mireia López es va proclamar campiona de Catalunya en categoria juvenil, aconseguint una marca de 4.268 punts, sent la única de la seva categoria en superar la barrera dels 4.000 punts. Mireia aconseguia la victòria en quatre de les set proves de què consta l'heptathló juvenil, en els 200 metres llisos, (25.93s), el salt de llargada (5,23m), el llançament de javelina (30,54m), i els 100 metres tanques (15.36), prova en la què entrava a meta amb el mateix temps que la que seria la seva gran rival en la primera jornada de la competició, la Clara Gabaldón (AA Catalunya). La lluita entre les dues va ser aferrissada durant tota la tarda de dissabte, que acabava amb Mireia primera amb un petit marge de 45 punts. Diumenge, la Clara es veia obligada a abandonar, per unes molèsties físiques, mentre que Mireia continuava a un excel.lent nivell, assegurant-se la primera posició per davant de l'Alba Martínez (CA Sant Just) i la Irina Belmonte (CA Sant Boi) .

En categoria infantil, Laurine Marimón finalitzà en 11a posició, amb un total de 1.946 punts, en un concurs en el què va destacar especialment en el salt d'alçada, en superar el llistó situat a 1,35 metres. En categoria aleví, Rubén Paredes va ser l’únic representant masculí del club que finalitzava les combinades, i ho feia en 5a posició, amb un total de 991 punts, i destacant especialment en els 60 metres llisos, en els què fou tercer amb 9.16 segons. I en alevines, Martina Pomes era 6a amb 1.653 punts, Natàlia Sánchez era 7a amb 1.630 punts i Laia Aldave finalitzava en 10a posició amb 1.478 punts. Na Martina destacava especialment en els 60 metres llisos, en què era tercera amb 9.12 segons, mentre que Natalia sobresortia en els 60 metres tanques, en els què finalitzava cinquena amb 10.44 segons, i la Laia en el llançament de pes, en què era cinquena amb 6.78 metres.

En categoria absoluta, Robert Romaní iniciava el campionat guanyant la seva sèrie dels 100 metres llisos (11.69 segons), però es va haver de retirar durant el concurs de llargada com a conseqüència d’una lesió.