Els veterans del CAT es proclamen sotscampions de Catalunya

Lluís Vázquez Vilamajo 20 Jun 2016

Els atletes veterans del Club Atletisme Tarragona van assolir de nou un gran èxit en proclamar-se sotscampions de Catalunya en el Campionat de Catalunya de clubs veterans disputat aquest diumenge a l'Estadi del Congost, a Manresa. L'equip tarragoní va quatllar una sensacional actuació, finalitzant en segona posició, amb 114 punts, per darrera del Pratenc AA, campió amb 137 punts, però per davant de l'equip local, Avinent Manresa, un clàssic d'aquesta competició que, com sempre, va presentar dura oposició i va mantenir la lluita fins a la darrera prova, fins a finalitzar tercers amb 111 punts. L'equip femení del CAT, tot i comptar amb nombroses baixes, va realitzar també una molt meritòria actuació, finalitzant en setena posició.

La clau de l'èxit dels tarragonins va estar en la regularitat dels seus components, ja que van assolir plaça entre els cinc primers en nou de les quinze proves disputades, i, de la resta, cap d'ells va quedar més enllà de la vuitena posició.

La major aportació de punts va còrrer a càrrec de tres clàssics d'aquesta competició, com són Fernando Flores, Pere Pardines i Josep Maria Mateo, que foren segons en les proves de 5.000 metres marxa, 400 metres tanques i salt de llargada, respectivament. També van ajudar molt les excel.lents terceres posicions assolides pels no menys clàssics Luis Sáez, Josep Ramon Argilaga i Jesús Montolio en el llançament de javelina, els 100 i els 200 metres llisos, així com pel relleu 4x100, integrat per Argilaga, Pardines, Mateo i en José Miguel Martín, qui a més fou magnífic quart en el salt d'alçada. També el relleu de 4x400, integrat per Miguel Godoy, José Maria Pérez, Jesús Montolio i Pedro Ortega va quatllar una gran actuació, finalitzant en quarta posició i aportant els punts necessaris per garantir la segona posició final, en la prova que tancava la competició.

Però el sotscampionat no hauria estat possible sense la important aportació de la resta de l'equip, reforçat per la constant aportació de cares noves per part de la cantera de veterans del club que tant bé coordina en Josep Maria Mateo, com José Maria Pérez (vuitè als 400 metres llisos), Miguel Godoy (vuitè als 800 metres llisos), Antonio Ruiz (cinquè al llançament de pes) o Pedro Vacas (cinquè al llançament de disc), així com per l'aportació d'altres clàssics de l'equip tarragoní, com Pedro Ortega (sisè als 3.000 metres llisos) o Joan Bardina (vuitè als 1.500 metres llisos).

Per part de l'equip femení, gran actuació en conjunt, tot i les absències i la participació d'atletes en procés de recuperació de lesions. Ana Cabello va protagonitzar la major aportació de punts en acabar quarta en els 200 metres llisos, després d'una recta final agònica en la què va saber donar-ho tot per mantenir la posició assolida. Gran cursa també de la debutant en aquest campionat Dolors Calatrava en els 100 metres llisos, en què fou cinquena i va confirmar que el relleu en la velocitat de l'equip tarragoní està assegurat. També cinquena posició per dues clàssiques de la competició, com són Joana Pinyol i Marisa Pradillo, en les proves de llançament de pes i salt de llargada, i confirmant que es mantenen en un excel.lent estat de forma, com també la no menys clàssica Pilar Fernández, sisena en uns 400 metres llisos molt ben treballats fins al final. La competició es va tancar amb la disputa del relleu 4x100, prova en la que el quartet tarragoní, integrat per la Dolors, l'Ana, la Pilar i la Marisa van assolir una excel.lent quarta posició final, superant en temps a equips de menor edat mitjana.