Els atletes de l’ECAT es deixen veure al Campionat de Catalunya de cros

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 14 Feb 2017

Aquest diumenge es va disputar el Campionat de Catalunya de cros individual i per equips a Caldes de Malavella, on els participants de l’Escola van realitzar una magnífica actuació, deixant-se entreveure entre els millors de Catalunya. Destacar la valentia amb què van competir tots els atletes liles, que es van enfrontar a un terreny complicat, enfangat per la pluja del dia anterior amb zones on el perill de relliscar era molt elevat i amb una gran pujada a la part final del circuit.

En la competició per equips, l’ECAT estava representat per l’equip aleví femení i per l’infantil masculí. L’equip aleví femení, integrat per Luana Izaga, Èrika Díez, Sílvia Vicente i Laura Expósito, finalitzava en 18a posició, amb una molt bona cursa per part de totes. I l’equip infantil masculí, format per Pol Aixalà, Pol Mascarell, Oriol Foix, Oriol Aldave i Óscar Bartolomé, ho feia en 20a posició, aconseguint acabar una cursa molt llarga i encarant la pujada per partida doble, cosa que no estan acostumats, però que ho van solucionar amb solvència.

L’Escola també va estar representada per altres atletes, que malauradament, no van poder tenir equip, però que això no els va fer baixar els braços i van lluitar fins al final per aconseguir una bona classificació. La més matinera era la Cristina Reyes, en la categoria infantil femení, que va ser la primera valenta en testar el complicat terreny. Els alevins Lluc Subirós, Joan Sinfreu i David Bartolomé van demostrar que no li tenen por a res i van saber lluitar en la pujada per guanyar alguna posició. I els últims en córrer eren els benjamins, que van ser els que pitjor es van trobar el terreny, sobre tot als primers metres de cursa, a causa de la gran quantitat de corredors que ja havien passat per allà abans que ells; Andrea Molina, la única atleta femenina de l’Escola en aquesta categoria que es va atrevir a competir, va deixar el llistó ben alt, anant sempre entre les posicions capdavanteres, i en categoria masculina Guillem Ferran, Quimey Izaga i Miguel Reyes no eren menys, van realitzar una gran sortida que els va permetre poder anar per la zona del capdavant durant els primers compassos de la cursa i que tancaven una brillant jornada en què tots i cadascun d’ells va donar tot el que tenia per acabar realitzant unes brillants actuacions.

A més, mentre una part del club lluitava al Campionat de Catalunya, una altra part de l’Escola ho feia al cros de l’Escola Pax de Tarragona, on també van saber fer brillar els colors del club. Els atletes més destacats en aquesta competició van ser: Dídac Safont (cadet masculí), Marta Ros (cadet femení), Lucía Vega (aleví femení) i Ot Pego (benjamí masculí), que van guanyar les seves respectives curses; Pep Aldave (cadet masculí) i Carla González (infantil femení), que finalitzaven en 2a posició; i Natàlia Sánchez (aleví femení), Jeroni Flores (prebenjamí masculí) i Diana Garcia (prebenjamí femení), que pujaven al 3r calaix del podi.