L’equip femení del CAT, cinquè en el Campionat de Catalunya de Clubs absolut

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 09 Jan 2018

Aquest diumenge, l’equip femení del Club Atletisme Tarragona han finalitzat en una magnífica 5a posició al Campionat de Catalunya de Clubs B absolut disputat a la pista coberta de Sabadell. L’equip del CAT aconseguia tornar a classificar-se per a aquesta competició 4 anys després de la seva última participació, i han defensat els colors de manera brillant, ja que a falta de la última prova, es trobaven només a 3,5 punts de places d’ascens al grup A. Al final, una més que meritòria 5a posició, amb un total de 54 punts, que torna a posar el nom del CAT entre els millors clubs de Catalunya.
L’equip tarragoní es presentava a la cita amb un equip molt jove, en el qual la majoria d’integrants no sobrepassava dels 18 anys.
La jornada començava amb les proves de triple salt i de salt amb perxa, les quals estaven representades per Laurine Marimón i Berta Sánchez respectivament. Laurine, que debutava en l’equip absolut, finalitzava en una brillant 3a posició amb un gran salt de 10,88 m que significaven una nova marca personal, mentre que Berta era 6a en superar el llistó en 2,40m, quedant-se lluny de la seva marca personal.
Les següents en sortir a pista eren Mireia López, que guanyava la prova dels 60 metres tanques en aturar el cronòmetre en 9.12 s (el que significa un nou rècord de club) tot i sortir amb molèsties en caure durant l’escalfament, Marina Tibau, que tot i no tenir el millor dia competitiu, sumava un bon grapat de punts en finalitzar 2a en el llançament de pes, amb una marca de 10,24 m, i Laura Yan Solé als 60 metres llisos, qui finalitzava en 8a posició amb una marca de 8.49 s.
Acte seguit, era el torn de les dues proves de salt que faltaven, el salt d’alçada i el salt de llargada. En el primer, Maria Falcó amb un gran salt superant el llistó en l’1,57 m (amb el què igualava la seva marca personal), aconseguia la 2a posició i fer la mínima per al campionat d’Espanya sub18, i Alícia Vázquez era 5a a la llargada amb un bon salt de 5,10 m en una disputadíssima prova.
I quedava el torn de les proves de volta a la pista. La primera d’elles era Alexandra Rofes, una altra debutant amb l’equip absolut, que amb molta valentia i sent la més petita de tot el campionat, sortia a defensar la prova del 3.000 metres, per acabar entrant en una excel·lent 6a posició amb un temps de 11:26.59 min. Sira Bo també era 6a al 400 metres amb una nova marca personal de 1:04.31 min, Mar Vázquez finalitzava en 8a posició als 200 metres, en aturar el cronòmetre en 29.20 s, Patricia Amador i Maria Buscail finalitzaven 4es en les proves del 800 metres (2:25.44 min) i del 1.500 metres (5:49.96 min), respectivament.
I per últim, només quedava la prova del relleu de 4x400, amb totes les posicions finals del campionat en joc. Sira Bo, Nerea Lago, Marta Targa i Alícia Vázquez, que li tocava fer el relleu per la baixa per lesió de Mireia López, lluitaven fins al final per aconseguir plaça d’ascens al grup A. Eren 8es, fent un temps de 4:26.29 min.