Els veterans fan podi al Campionat de Catalunya de clubs de pista coberta

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 29 Jan 2018

Aquest dissabte els veterans del CAT van tornar a fer història en pujar al segon calaix del podi en el Campionat de Catalunya de clubs de pista coberta 4 anys després. En el mateix campionat, l’equip femení finalitzà en 6a posició.

L’equip masculí acabava el campionat amb un total de 129 punts, a només set punts del primer classificat, el Pratenc. Els primers en saltar a la pista eren en Quico Iborra els 60 metres tanques, que amb una marca de 9.84 segons era segon, i en José Miguel Martín al salt de llargada, que era 5è fent un bon salt de 5,65 metres. Després era el torn de Josep Ramón Argilaga als 60 metres llisos, que aturava el cronòmetre en 8.14 segons, finalitzant 3r de la prova. En la prova de més metres del campionat, els 3.000 metres, Jorge de Andrés es defensava de la millor manera que podia en una prova molt ràpida, acabant 12è en 9:42.71 minuts. La única victòria arribava de la mà de Jesús Montolio als 400 metres llisos, amb una molt bona marca de 55.05 segons. Pere Pardines era 3r al salt d’alçada tot i haver-se de retirar a mig concurs per molèsties després d’haver superat el llistó en 1,54 metres; i també a la mateixa hora competia Lluís Sáez al llançament de pes, que era 5è amb un bon llançament de 8,11 metres. Jordi Puig era 3r als 200 metres amb un registre de 25.28 segons; Juan Carlos Herrera, amb una més que bona marca de 2:06.00 minuts als 800 metres era 6è; i Óscar Gómez també entrava 6è als 1.500 metres, aturant el cronòmetre en 4:18.04 minuts. I en la última prova, el relleu de 4 x 200 metres, integrat per Jordi Puig, Jesús Montolio, José Miguel Martín i Juan Carlos Herrera, finalitzaven en 3a posició amb un brillant temps de 1:40.85 minuts, que els permetia assegurar-se la 2a posició final.

En paral·lel, disputaven el mateix campionat l’equip femení, que amb un total de 28 punts eren 6enes. Ana Cris Velasco era la primera en defensar els colors del CAT en el llançament de pes, on era 7a amb una marca de 7,55 metres. Darrera seu sortia Dolors Calatrava a disputar els 60 metres llisos, que amb un registre de 9.35 segons era 6a; i Pilar Fernández als 400 metres, que feia una marca de 1:19.31 minuts i acabava en 7è lloc. En l’altre concurs del campionat, el salt de llargada, Marisa Pradillo finalitzava en 7a posició amb un salt de 3,19 metres. I ja només quedaven les proves de volta a la pista, la primera d’elles era el 200 metres, defensat per Ana Cabello, qui entrava en 2a posició aturant el cronòmetre en 30.95 segons; darrere seu venia Patrícia Amador en el 800 metres, qui també era 2a, amb un gran registre de 2:24.14 minuts; Esperança Anguera, qui a més debutava en pista, feia una gran cursa en els 1.500 metres, acabant en 8a posició amb un temps de 5:59.93 minuts. La prova del relleu de 4 x 200 metres els permetia pujar una posició en la classificació, en acabar en 5a posició amb un temps de 2:12.51 minuts; aquest estava format per Patrícia Amador, Ana Cabello, Pilar Fernández i Maribel Vallvé.