9 medalles i un rècord de Catalunya pels veterans al Campionat d'Espanya

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 06 Mar 2018

Els atletes veterans del Club Atletisme Tarragona han aconseguit una excel·lent collita de 9 medalles i un rècord de Catalunya al Campionat d'Espanya Màster de pista coberta celebrat el cap de setmana passat a Salamanca. D'aquestes 9 medalles, 2 van ser d'or, 3 de plata i 4 de bronze.

El relleu 4x200, de la categoria M45, format per Jordi Puig, Josep Maria Mateo, Juan Carlos Herrera i Quico Iborra, es va proclamar campió d'Espanya en un final molt ajustat amb l'equip del Playas de Castellón, parant el cronòmetre en uns fantàstics 1:43.03 minuts, temps que representa un nou rècord de Catalunya d'aquesta categoria.

L'altra medalla d'or del club la va aconseguir Quico Iborra (M50) en la prova de 60 metres tanques amb un temps de 9.91s. En Quico va guanyar la cursa amb molta solvència ja que va arribar primer a la primera tanca i va anar augmentant la distància respecte els seus competidors fins al final de la cursa.

Les 3 medalles de plata van arribar en proves de salt. En Luis Sáez (M65) al salt de llargada va fer un concurs molt regular i va ser segon gràcies a un bon salt de 3.82 metres. En Josep Maria Mateo (M50) també va aconseguir la plata en la prova de salt de llargada de la seva categoria amb un registre de 5.18 metres, quedant-se només a 1 cm del primer lloc. Aquest mateix atleta també va ser segon en la prova de salt en perxa, en la que va aconseguir millorar la seva marca personal fins als 3.03m.

Tres de les medalles de bronze les va aconseguir en Juan Carlos Herrera (M45) en les disciplines de pentatló, 800 metres i 60 metres tanques. A la pentatló, tot i un bon començament als 60 metres tanques, va quedar relegat a la quarta posició després del salt de llargada i abans de l'última prova, els 1000 metres, era a 150 punts del tercer, però una cursa excepcional en aquesta prova, on va aconseguir rebaixar la seva marca personal en la distància amb un registre de 2:46.71 minuts, que li van permetre acabar en el tercer lloc final de la pentatló amb 3.165 punts. En la prova de 800 metres, en Juan Carlos va portar el pes de la cursa i la va liderar fins als 20 metres finals, on va ser sobrepassat per dos competidors i va acabar amb la medalla de bronze amb un bon temps de 2:09.73 minuts. Als 60 metres tanques, va fer una cursa sense errades i va mantenir la tercera posició en tot moment aturant el cronòmetre en 10.30 segons. L'única representant femenina del Club Atletisme Tarragona, la Patricia Amador (F35) va aconseguir l'altra medalla de bronze, en la prova de 400 metres, cursa en la que es va mantenir en segona posició fins als metres finals, en els que va ser superada per una rival, per acabar en el tercer lloc amb un temps de 1:02.61 minuts, registre amb el que iguala la seva marca personal. La Patri també va participar en els 800 metres, prova que va acabar en quarta posició amb un temps de 2:24.57 minuts.

En la prova dels 1.500 metres llisos, en Sergi Hidalgo (M35) va fer un bon temps de 4:12.75 i va aconseguir la cinquena posició en una cursa molt competida, en la que els dos primers classificats van imposar un ritme frenètic de bon començament.

En Jordi Puig (M45) va participar en les proves de 200m i 400m. En les dues proves va aconseguir grans registres que li suposaven marca personal, 24.72s i 54.80s, respectivament. Amb el temps de 400m va obtenir la sisena posició final de la prova. A la prova de 200m va quedar quart de la seva semifinal i no va poder passar a disputar la final.

En Josep Maria Puig (M65) va participar en els 60m i 200m. En els 60m, en una cursa molt igualada, va aconseguir la sisena plaça amb un temps de 9.69s. A la prova de 200m va patir un desequilibri en els últims metres, quan estava lluitant per la tercera posició, i no va poder acabar la cursa.