Resultats dels atletes del Club Atletisme Tarragona al Campionat del Món Màster

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 17 Sep 2018

Aquest passat diumenge, dia 16, va finalitzar el Campionat del Món d’Atletisme Màster que s’ha disputat a Málaga entre els dies 4 i 16 de setembre. Per part del Club Atletisme Tarragona hi han participat 8 atletes destacant les 3 places de finalista obtingudes pel Juan Carlos Herrera (M45) sisè a la decatló, Antònia Royo (F50) vuitena a la prova de 2000 metres obstacles i Patri Amador (F35) també vuitena als 800 metres.

A la jornada inaugural, el dimarts 4 de setembre, va competir la Maribel Vallvé (F50) a martell. Ha quedat 18a amb 23.41 metres i ha fet un concurs molt regular (22.39, 23.41 i 22.92). No ha estat gaire lluny de les marques que ha fet durant la temporada.

El dia 5 de setembre, el Juan Carlos Herrera (M45) i el Josep Maria Mateo (M50) van completar la segona jornada de la decatló. El Juan Carlos ha obtingut una magnífica sisena posició final amb un total de 5752 punts destacant en les proves de 400 metres llisos, amb un temps de 55.69s i, sobretot, en 1500 metres amb un espectacular registre de 4:39.02. El Josep Maria ha quedat en la vintena posició amb 4889 punts tenint en la perxa l'actuació més destacada amb un salt de 2.95m.
La Marisa Pradillo (F55) i l'Ana Cabello (F45) van participar en les sèries eliminatòries de 100 metres llisos però no es van poder classificar per a les semifinals. El fort vent que tenien en contra els va impedir millorar les seves marques de la temporada. La Marisa va fer un temps de 17.85s i va quedar novena de la seva sèrie mentre que l'Ana va obtenir un registre de 15.09s i la sisena posició de la seva sèrie.
A més, el Juan Carlos, pocs minuts després d'acabar la decatló, va córrer les sèries eliminatòries de 400 metres tanques i, tot i el cansament de la decatló i ensopegar en una tanca, es va classificar per a les semifinals amb un temps de 1:05.20.

El dia 6 de setembre, el Juan Carlos va disputar una de les semifinals de 400 metres tanques, en la que ha quedat setè amb un temps 1:04.28. Ha millorat el temps de les eliminatòries però no ha pogut passar a la final d'aquesta prova i ha obtingut la 12ena posició final.
La Marisa Pradillo (F55) ha participat a la prova de martell on ha aconseguit un excel•lent llançament de 23,40 metres que li ha permès ocupar la 26ena posició final de la prova.

El dia següent, l’Antonia Royo (F50) debutava en la prova de 2000 metres obstacles i realitzava una gran cursa. Ha mantingut un ritme constant durant tota la prova i ha acabat amb un magnífic temps de 9:19.10 que li ha permès obtenir la vuitena posició final.
Ana Cabello (F45) ha participat a les sèries eliminatòries de 200 metres llisos. Ha intentat mantenir un fort ritme durant tota la cursa i ha fet un bon temps de 30.70s però no s'ha pogut classificar per a les semifinals de la prova. Ha finalitzat en sisena posició de la seva sèrie.

El dia 9 de setembre, l'Ana Cabello (F45) ha participat en el salt de llargada i ha obtingut la 18ena posició gràcies a un millor salt de 3,80 metres. En la mateixa prova, en Josep Maria Mateo (M50) ha saltat 4.95 metres i ha quedat en la 23ena posició.
El Jordi Puig (M45) ha disputat les sèries eliminatòries de 800 metres. Ha portat el pes de la prova durant 600 metres però, degut a un entrebanc fortuït amb altres atletes que quasi el fa caure i li va trencar el ritme, va perdre algunes posicions i va acabar en la sisena posició de la seva sèrie amb un bon temps de 2:09.06, temps que li suposa una nova marca personal però que ha estat insuficient per passar a les semifinals de la prova.

El dia 10 de setembre s’ha estrenat en la competició la Patri Amador (F35) i ho ha fet en les semifinals de 800 metres, classificant-se de manera brillant per a la final en quedar tercera de la seva semifinal amb un temps de 2:21.45. El dia següent va disputar la final de 800 metres i va obtenir la vuitena posició, plaça de finalista, amb un magnífic temps de 2:19.53. Va sortir molt valenta i ha passat en tercera posició després de la primera volta; a mesura que anaven passant els metres l'han passat algunes atletes i, tot i acabar sense forces, ha obtingut una lluitada vuitena posició final amb un temps molt proper a la seva marca personal.
Poques hores després, ha corregut les sèries eliminatòries de 400 metres llisos. Ha quedat quarta de la seva sèrie, amb un extraordinari temps de 1:02.96, però no s'ha pogut classificar per a les semifinals. Una llàstima ja que s'ha quedat a una sola posició de poder passar a la ronda següent.
El Jordi Puig (M45) també ha competit en les sèries eliminatòries de 400 metres llisos quedant en la tercera posició de la seva sèrie amb un bon temps de 56.31 segons. Aquest temps no li ha permès entrar a les semifinals de la prova.