Èxit de participació, públic i resultats en el Campionat de Catalunya sub20 i sub23 organitzats pel CAT

Imatge de Bàrbara Pintado Duch
Bàrbara Pintado Duch 11 Jun 2019

L'Estadi Natalia Rodríguez de l'Anella Mediterrània de Tarragona va acollir aquest diumenge els Campionats de Catalunya sub20 i sub23 d'atletisme, organitzats pel Club Atletisme Tarragona, que van concloure passades les 21h amb un important èxit de públic, participació i resultats dels atletes locals. Més de 300 atletes de les categories sub 23 i sub 20 vinguts de tota Catalunya van lluitar per les medalles durant tota la jornada, amb la presència de moltes de les que seran les properes figures de l'atletisme català en els propers anys. Durant tot el dia, les grades i l'aparcament de l'Anella van estar plens de públic, atletes i familiars, que van omplir de color de nou les instal.lacions on aviat farà un any es van disputar les proves atlètiques dels Jocs Mediterranis. A nivell de resultats, els atletes del CA Tarragona van assolir una medalla de bronze, a càrrec de Jan Sans, i altres sis posicions de finalista.

Jan Sans aconseguia el pas a la final dels 110 metres tanques sub23 en finalitzar segon de la seva semifinal, amb un temps de 15.73. Ja en la final, mantenia una aferrissada lluita durant tota la cursa per la tercera posició amb Òscar Quesada (ISS Hospitalet). La medalla de bronze fou tan disputada que ambdós creuaven la línia d'arribada amb el mateix temps (15 segons i 22 centèsimes), però ni la foto finish va poder permetre distingir qui havia creuat abans la línia, pel que van haver de compartir la medalla. La victòria era per Marc Galé (Cornellà At.), mentre que segon era Javier Lorente (ISS Hospitalet).

Alícia Vázquez i Andrea Trapé (AA Catalunya), companyes d'entrenament en la pròpia pista de Camp Clar, disputaven pel matí la final del salt de llargada sub 23. Tot i no acabar de trobar la cursa en els primers salts, Trapé se n'anava fins als 5,53 metres en el quart intent, que li asseguraven la medalla de bronze, per davant de l'Alícia, que amb 5,42 metres era quarta, i de Meritxell Benito (Playas de Castellón), cinquena amb 5,18 metres. La victòria en la prova fou per Ella Bestué (Avinent Manresa) amb 5,68 metres. En el salt de llargada de categoria sub 20, Alba Oyonate era desena amb un millor salt de 4,38 metres.

Per la tarda, l'Alícia aconseguia el pas a la final dels 100 metres tanques en finalitzar en segona posició de la seva semifinal. En la final, tot i veure com se li escapaven es tres primeres, finalitzava en una excel.lent quarta posició, amb un temps de 16.11, mentre que la victòria era per Àfrica Radsma (UA Lleida).

En la prova dels 800 metres llisos, Maria Buscail i Nerea Lago finalitzaven en cinquena i setena en la final sub20, amb unes marques de 2.24.96 i 2.40.72, respectivament, mentre que Xavier Ros protagonitzava un gran sprint final per assolir la sisena posició en la mateixa prova, en categoria sub 23, amb un magnífic temps de 1.59.90.

Nerea Lago disputava també la final dels 400 metres llisos sub20, en la que assolia una meritòria cinquena posició final amb un registre de 1.06.16.

Joana Domingo superava la seva marca personal en la prova del llançament de disc, en enviar l'artefacte fins als 27,55 metres que la situaven en la setena posició final en la prova sub 23.

Javier Almale i Alba Oyonate finalitzaven en cinquena i setena posició en les semifinals dels 100 metres llisos i 100 metres tanques sub20, respectivament, posició que no els permetia disputar la final de la seva prova.

Destacar també l'excepcional triple victòria de l'atleta entrenada per en Joan Domingo i ex-atleta del club tarragoní, Montserrat Montañés (Avinent Manresa) en les proves del llançament de pes, disc i martell sub20.

I destacar finalment la gran assistència, compromís i entusiasme d'un gran nombre de voluntaris del club, que van col.laborar durant tota la jornada en l'èxit de l'organització dels Campionats, com ho confirmen les felicitacions rebudes per part de la Federació Catalana d'Atletisme, jutges i participants.

S'adjunten fotos de Jan Sans (Pere Tibau), Alícia Vázquez (Joan Carles Fotografia) i Voluntaris CAT (CAT)