Luis Sáez i Josep Maria Mateo campions de Catalunya de Pentatló Màster

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 22 Sep 2019

Aquest cap de setmana s'ha celebrat el Campionat de Catalunya de Pentatló Màster a la pista d'atletisme de Camp Clar, on els atletes Luis Sáez (M70) i Josep Maria Mateo (M50), del Club Atletisme Tarragona, han obtingut el títol de campió de Catalunya en les seves respectives categories.

La pentatló és una especialitat formada per 5 proves atlètiques: llargada, javelina, 200 metres, disc i 1500 metres. El Luis Sáez ha totalitzat 1831 punts i ha destacat en la prova de llargada, amb un salt de 3,58m, i en el llançament de javelina, amb un millor llançament de 30,88m. En la categoria de majors de 50 anys, en Josep Maria Mateo ha sumat 2470 punts i ha obtingut els millors resultats en els 200 metres llisos, amb un temps de 27,93s, i en el salt de llargada, on ha aconseguit saltar 4,98m.

Per altra banda, l'Anton Forniés (M50), també atleta del Club Atletisme Tarragona, ha obtingut la quarta plaça amb 1744 punts.

En aquesta mateixa competició, cal destacar que l'atleta Rosa Escribano (Playas de Castellón) va batre el Rècord del Món de la categoria F60 en la pentatló femenina, en la qual va obtenir una puntuació de 4.714 punts, quasi 80 punts per sobre de l’anterior rècord mundial.