Fase prèvia del campionat de Catalunya benjamí i cadet

Imatge de Bernat Rocamora Chaparro
Bernat Rocamora Chaparro 31 May 2011

Dissabte passat es va disputar a Campclar la fase prèvia del campionat de Catalunya de les categories benjamí i cadet.

La participació de la nostra escola va ser molt nombrosa i molt bona, fins a dotze benjamins i benjamines van prendre part en aquesta competició. I una única cadet va representar al CAT.

Carla Berenguel participava en les proves de 60 metres llisos i de llençament de pilota. En la primera prova va mostrar la seva rapidesa i va marcar el 5è millor temps, molt aprop de la 2a, però lluny d'una atleta magnífica del Manresa, que va obtenir el millor temps amb molta diferència. En el llençament de pilota també es va classificar en la 5a posició, seguida de Marta Ros, totes dues van classificar-se per la final. Tanta sort no va tenir Maria Fernández, que es va quedar a pocs centímetres del passi per a la final.

Marta Ros també va participar en els 1.000 metres llisos, una prova molt participativa amb gairebé 50 atletes. Va sortir en una segona sèrie més lenta que l'anterior i va obtenir molt bona marca, insuficient però, per quedar entre les 16 primeres i classificar-se per la final. A la prova la van acompanyar Paula Garcia, benjamina de primer any que es va defensar molt bé en la prova i va quedar poc més enrere que Ros, i Mar Vázquez que tot i que la van tancar a la sortida, en la primera sèrie, va poder fer un bon temps, que li va servir per quedar 12a.

En el salt de llargada hi participaven dues atletes, Mar Vázquez i Berta Sánchez. Totes dues es van classificar amb salts de 3.08 m. i 3.01 m. respectivament. La classificació els hi va anar de pocs centímetres però tenint en compte que les dues tenen millor marca, a la final es podran defensar molt millor.

El concurs d'alçada el van representar dues atletes liles, Maria Falcó, que es va quedar en els 95 cm. i per poc no passa el llisto del metre, i Berta Sánchez que va fer un concurs increible i va saltar 1.06 metres, marca que van obtenir les 3 segones. La primera va saltar 1.09 m., és a dir que serà una final molt emocionant amb opcions de podi de la nostra atleta. La bona notícia és que totes dues es van classificar.

Laura Mascarell lluïa en els 1.000 metres marxa i arribava la 4a. Era la única prova que realitzava però ho va fer perfectament bé.

Igual que Mascarell va fer la marxa, però en categoria masculina, Juan González, que ho va fer de manera exel·lent, acabant segon i enganxat al primer. També va participar en el llençament de pilota, fent caure l'artefacte a 26.71 metres quedant 5è. Hugo Berenguel participava en aquest llençament i passava dels 20 metres, però no li van servir per classificar-se. També va competir en el salt d'alçada junt amb Ignacio Berzosa fent uns salts de 0.85 m. i 0.90 m. respectivament insuficients per quedar entre els 12 primers.

Aleix Lago era l'únic participant de l'ECAT en els 1.000 metres llisos, una prova molt nombrosa com en la cursa femenina, i finalitzava en una molt bona novena posició.

L'única atleta cadet del Club Atletisme Tarragona era Maria Álvarez i participava en dos salts, pel matí en salt amb perxa, amb una marca de 2.30 metres que suposava rècord del club i per la tarda salt d'alçada, on també feia marca personal, quedant cinquena i a només 3 cm. de la primera. En la perxa però no es va poder classificar.

La final de la categoria benjamí serà l'11 de juny a Terrassa junt amb els, i les, atletes de la categoria aleví i infantil.

La final de la categoria cadet serà a Vic, el 18 de juny.

Moltes felicitats a tohom per la fantàstica competició!!