Bronze per a Marc José, Sílvia Gutí­errez finalista

Imatge de Dídac Ríos Meseguer
Dídac Ríos Meseguer 11 Jul 2011

DSCF1613Aquest passat cap de setmana 9 i 10 de juliol es disputaven els Campionats d'Espanya Júnior al Aire Lliure a la Ciutat Esportiva de Xàtiva, dos atletes del Club Atletisme Tarragona prenien part, Sílvia Gutíerrez disputaria la prova combinada femenina, l'Heptatló amb l'objectiu d'aconseguir sobrepassar els 4000 punts i Marc José en els 110 metres tanques, que cercava la mínima per als Europeus que es disputaràn a finals d'aquest més a Tallinn (Estonia).

Sílvia Gutiérrez començava la combinada de dissabte amb molt bons resultats, parava el crono als 100 metres tanques amb un temps de 15,32" (+0.9) marca personal i establia un nou rècord del club en aquesta prova. Bon concurs també d'alçada en el que també va aconseguir marca personal, saltant el 1,56 i poc li va faltar per sobrepassar la següent altura. En la jornada de tarda, es disputà la prova de llançament de pes, on va obtenir uns bons 8,20 metres que la mantenien en posicions de finalista, i per acabar la jornada, la prova dels 200 metres llisos en la que va aconseguir una nova marca personal ventosa amb 28,02.

La jornada de diumenge es tornava a presentar calororsa, però no va impedir un bon concurs de llargada amb 5,10. I va remetar-ho amb una nova marca personal, en javelina amb 25,35 m. La situaven a falta de l'última prova de la tarde 7a amb moltes opcions d'aconseguir l'objectiu. Al 800 va marcar un temps de 2'42"59 que li permetien establir una puntuació final de 4.050 punts establint així una nova marca personal.

Molt bons resultats també per a Marc José, però que es van quedar amb un regust agredolç. Marc José partia amb la tercera millor marca dels participants (14,42") amb l'esperança d'assolir la marca mínima pels Campionats Europeus Junior de 14"40 la qual ja tenien 3 atletes (un amb diferent alçada de tanques) que és el màxim nombre d'atletes que hi permeten anar. Però el fort vent que regnava en la pista durant les tardes feia perillar els resultats. Marc José va sortir en la tercera semifinal de forma esplèndida, després d'una sortida nula provocada per l'atleta del carrer 8, amb una molt bona cursa on s'imposava amb un temps de 14,19" i el passi directe a la final. L'alegria, momentània, el que van trigar en indicar el vent il·legal de la sèrie, +3.8 m/s.

DSCF1730Caldria doncs, esperar dues hores per veure el desenllaç de la final tot esperant una calma del vent, que semblava que no arribava. Així va ser, el vent no semblava millorar, abans de la sortida, els vents del concurs de triple no registraven cap salt amb vent legal (+2.0 m/s).

La cursa realment, molt oberta, amb tots els atletes amb marques personals per sota de 15", no va ser tant neta per a l'atleta tarragoní com la semifinal, però amb un millor temps ara de 14"09, que el portà a aconseguir la medalla de bronze; el vent però, va tornar a fer una mala passada, menys però no el suficient, +2,7 m/s en aquesta cursa que allunyaven les opcions. Cal recordar, però que Marc José es tracta d'un noi de júnior de primer an, i el pròxim any es celebrarà el múndial júnior a Barcelona.

Més fotografies