L'equip masculí del CAT s'assegura la permanència

Lluís Vázquez Vilamajo 22 Apr 2012

L'equip senior masculí del Club Atletisme Tarragona s'ha assegurat un any més la permanència a segona divisió catalana, en acabar segon al final del encontre disputat aquest diumenge a Mataró. L'equip tarragoní finalitza així segon del grup B en la fase classificatòria i lluitarà per l'ascens en la jornada final, a disputar el proper 13 de maig.

El CATarragona presentava aquest diumenge un equip equilibrat i sense baixes, en jornada freda i disputada sota un cel en permanent amenaça de pluja. L'encontre s'iniciava amb la prova de llançament de martell, en la que Hèctor Mateu complia sobradament amb 20,99 i Isidre López debutava, aconseguint un concurs en constant progressió, que el portava a una molt meritòria sisena plaça final, amb un llançament per sobre dels 18,11 metres.

Les proves de pista començaven amb la disputa dels 1500 metres llisos, en la què Pedro Ortega completava una excel.lent volta final per acabar en cinquena posició ambn 4'14"8, mentre que Jordi Miró, en una prova massa curta per les seves qualitats, finalitzava vuitè i aportava també importants punts per l'equip tarragoní amb un temps de 5'07"3. Simultàniament, es disputaven els concursos de salt d'alçada i triple salt, en els que Robert Romaní i Agustí Oriol (alçada) i Ferran Tortosa i Josep Maria Mateo (triple) confirmaven les seves grans qualitats i asseguraven un bon grapat de punts, que mantenien l'equip tarragoní lluny del tercer classificat, el club local Lluïsos de Mataró, únic equip que el podia amenaçar, atesa la gran diferència de punts que mantenia amb el quart equip, la UA Colomenca. Romaní s'imposava en el concurs d'alçada amb 1,75 mentre que Agustí era 4t amb 1,65 i en Triple Tortosa segon, 12,34 i Josep M. Mateo 7è amb 10,44

La prova dels 110 metres tanques suposava un nou èxit per als atletes tarragonins, ja que Dídac Ríos amb 18,9 i Pere Pardines 19,4 finalitzaven en segona i tercera posició, mantenint la resta de rivals a bona distància. També Bernat Rocamora (3er) amb 11,6 i Jan Puche (4art) 12,3 en els 100 metres llisos quatllaven una gran actuació i portaven l'avantatge del club tarragoní a valors màxims.

Una nova victòria amb marca personal d'Adrià Serres, aquest cop en el llançament de disc (amb 36.58 metres) permetia l'equip tarragoní afrontar la resta de la jornada amb menys nervis. També en el disc Lluís Vázquez era setè amb 19.14 metres (marca personal).

Pau Cervelló i Jose F. Garcia Navarrete, ambdós tot coratge, finalitzaven seté i vuité en els 400 metres llisos amb 57"5 i 1'08"7, en una cursa molt ràpida, mentre que David Lago i Fernando Flores afrontaven la dura prova dels 3.000 metres obstacles amb una tàctica ben definida i millor executada, que els permetia aportar nou punts més a l'equip, i assegurar de forma matemàtica la segona posició final.

La jornada es tancava amb la disputa del relleu 4x100, en la que l'equip tarragoní, integrat per Bernat Rocamora, Ferran Tortosa, Dídac Ríos i Robert Romaní, realitzava una cursa molt sòlida, sense problemes en els lliuraments, per finalitzar en segona posició amb 45"2 darrera la UA Terrassa, gran dominadora de la jornada, i que serà un dels rivals del CAT en la jornada final.

En la classificació de l'encontre el CA Tarragona ha estat tercer a mig punt del UCA , però l'avantatge aconseguit en la primera jornada sobre el Colomenca ha permès finalitzar l'encontra amb un marge de més de 20 punts.