Maria Álvarez, Marina Tibau i Jan Sans, campions de Catalunya

Lluís Vázquez Vilamajo 22 Jun 2015

Els atletes del Club Atletisme Tarragona Maria Álvarez, Marina Tibau i Jan Sans, es van proclamar campions de Catalunya en el Campionat de Catalunya categoria juvenil, júnior i promesa que es va disputar aquest cap de setmana a Lloret de Mar, i en el què també Xavier Ros, Helena Ríos, Blanca Tortajada, Gemma Ruiz, Mohammed Maman, Marta Font, Dídac Alonso i Álvaro Férrez van assolir excel.lents resultats. La mala notícia fou l'abandonament per lesió de la Maria Martin, de la que esperem tingui una ràpida recuperació.

Maria Álvarez es proclamava de nou campiona de Catalunya en la prova del salt d'alçada júnior després d'un emocionant concurs, en el què tres atletes van superar la mateixa alçada. Maria superava el llistó a 1,57 metres, mateixa alçada que van superar la segona i tercera classificades, Sandra Checa (Martorell) i Paula López (UA Barberà), i s'imposava per haver fet un menor número de salts nuls en alçades inferiors.

Marina Tibau es proclamava campiona de Catalunya en la prova del llançament de pes de categoria promesa, en imposar-se amb un millor llançament de 11,27 metres, en una prova en la què la tarragonina Maria Montañés era tercera amb 10,75m i Blanca Tortajada cinquena amb 8,12 metres. Marina aconseguia també la medalla de plata en la prova del llançament de javelina, amb 27,30 metres, i era cinquena en la prova del llançament de disc, amb 24,75, per darrera de la Maria Montañés, quarta amb una gran marca de 35,00 metres. La Blanca Tortajada finalitzava en una excel.lent quarta posició final en el concurs de llançament de martell, amb un millor registre de 31,48 metres.

Jan Sans culminava diumenge una gran actuació, en imposar-se en la final dels 110 metres tanques de categoria juvenil, superant a l'atleta habitual dominador d'aquesta prova, Aleix Porras (FC Barcelona). En Jan s'imposava amb claredat, amb una sensacional marca de 14,12 segons, aconseguida amb 2 metres de vent en contra, per 14,25 de l'Aleix, i demostrava trobar-se en plenitud de forma per afrontar el Campionat d'Espanya juvenil, que es disputa el proper cap de setmana a Ciudad Real.

Un altre dels noms del cap de setmana fou l'atleta juvenil Xavier Ros, qui afrontava dissabte la final dels 1.500 metres llisos sense cap complexe, i aconseguia mantenir-se en el grup capdavanter fins als instants decisius. Xavier finalitzà en una sensacional quarta posició final, millorant la seva marca personal fins als 4.12.15. L'endemà, Xavier confirmava les bones sensacions en la final dels 800 metres llisos, en la què va demostrar estar plenament recuperat de l'esforç i va finalitzar en una brillant cinquena posició final, rebaixant la seva marca personal fins als 1.59.03, a tan sols 3 centèssimes de la marca mínima per acudir al Campionat d'Espanya.

L'atleta de Cambrils Dídac Alonso finalitzava en una meritòria vuitena posició final en la prova del lllançament de javelina, tot i els seus problemes d'esquena. En Dídac llançava el dard fins als 36,18 metres, que li permetien assegurar-se plaça de finalista, en una prova en la què Álvaro Ferrez era onzè amb 31,62 metres.

La mala sort es va concentrar en la juvenil Maria Martín, que va haver d'abandonar a la semifinal dels 100 metres llisos per una forta punxada a l'isquiotibial, de la que desitgem tingui una ràpida recuperació.

L'atleta júnior Helena Ríos completava una excel.lent cursa en els 100 metres tanques, finalitzant en una brillant quarta posició final, amb una marca de 17.00 segons. Helena tenia menys encert en el salt amb perxa, en el què no aconseguia batre de nou el récord del club en intentar superar els 2,75 metres, i es classificava cinquena amb un millor salt de 2,55 metres. Helena quallava també una gran actuació en el salt de llargada, en el què batia la seva marca personal i es classificava sisena amb un gran salt de 4,84 metres, amb vent legal.

També realitzava una gran actuació la Gemma Ruiz, en acabar cinquena en la prova júnior de llançament de disc, amb una marca de 22,08 metres.

En la final dels 400 metres llisos de categoria promesa, Mohamed Maman i Marta Font finalitzaven en unes brillants quarta i sisena posicions finals, amb unes marques de 49.58 i 1.04.99 s, respectivament. Es dóna la circumstància que en Mohamed és el primer cop que baixa dels 50 segons en aquesta prova.

Bona actuació d'ambdós també a la final dels 200 metres llisos, en la què Mohamed i Marta finalitzaren sisé i vuitena, amb unes marques de 22.79 i 28.75 segons, respectivament. A destacar que la Marta aconseguia un magnífic temps de 28.59 s en les semifinals.