Jan Sans, campió d'Espanya i mínima pel Mundial juvenil a Ciudad Real. Marina Tibau cinquena al Nacional promesa de Tarragona

Lluís Vázquez Vilamajo 29 Jun 2015
Els atletes del Club Atletisme Tarragona han assolit de nou aquest cap de setmana èxits impressionants entre l'èlit de l'atletisme nacional, en diferents categories. El resultat més rellevant ha estat el brillant títol de campió d'Espanya assolit per en Jan Sans en la prova dels 110 metres tanques en Campionat d'Espanya juvenil disputat aquest cap de setmana a Ciudad Real, en el què, a més, ha assolit marca mínima per assistir al Campionat mundial juvenil, a disputar en dues setmanes a Cali (Colòmbia). Però l'èxit de Jan no ha estat l'únic, ja que Marina Tibau finalitzà en una excel.lent cinquena posició en la final de llançament de pes, en el Campionat d'Espanya promesa disputat a Tarragona aquest cap de setmana, mentre que Alícia Vázquez era novena en la prova de l'heptathló juvenil i Xavier Ros era vint-i-unè als 800 metres llisos, tots dos a Ciudad Real. Sense oblidar els excel.lents resultats assolits per antics atletes del club tarragoní, com Marc José (CA Fent Camí Mislata), quart en la final de 110 metres tanques promesa, i de Maria Montañés (Avinent Manresa), setena en la final de pes i vuitena en la de disc promesa, ambdós al Nacional de Tarragona. I tot en un cap de setmana en plena ona de calor, amb temperatures per sobre del 40C a Ciudad Real i poc menys a Tarragona.

Jan Sans completava a Ciudad Real un cap de setmana inmillorable, en el què assolia tots els objectius que ell i el seu entrenador, Ferran Tortosa, s'havien fixat. Jan sortia dissabte a disputar les sèries com si es tractés de la final, atacant totes les tanques amb molta força amb l'objectiu d'aconseguir la marca mínima pel mundial juvenil, la qual cosa aconseguia en finalitzar la prova amb un sensacional registre de 13.95 segons. Diumenge pel matí, Jan prenia la sortida de les semifinals amb més calma, però tot i això s'imposava amb facilitat, amb un temps de 14,34 segons. A la final, Jan realitzava una gran sortida, que el permetia liderar la prova en tot moment, imposant-se amb una marca de 14.08s a l'atleta de Creixell Pau Aragonès (AA Catalunya), plata amb 14.45s i a Luis Salort (Correr El Garbi), un dels màxims favorits, que es veia perjudicat per una mala sortida, i finalitzava tercer amb 14.46s.

Marina Tibau realitzava també un sensacional concurs en la final de llançament de pes en el Campionat d'Espanya promesa disputat a Camp Clar. L'atleta entrenada per en José M. Martín i en Pere Pardines aconseguia cinc llançaments per sobre dels 10,50 metres, finalitzant en una magnífica cinquena plaça en portar el pes fins a uns excel.lents 11,22 metres, el què suposa la quarta seva millor marca de la temporada. La victòria en la prova fou per l'actual campiona de pista coberta Maria Belen Toimil (Playas de Castellón), amb una marca de 16.31 metres, mentre que Maria Montañés (Avinent Manresa) era setena amb 10.68 metres.

Alícia Vázquez iniciava dissabte de manera inmillorable la seva participació a l'heptathló, en superar la seva marca personal en els 100 metres tanques, finalitzant setena en 15.83s, i es quedava a tan sols un centímetre d'igualar marca en el salt d'alçada, en superar el llistó a 1,40 metres. Per la tarda, i amb una forta calor ambiental, Alícia llençava el pes fins als 7,32 metres, i complia en els 200 metres finalitzant vuitena amb 28,10 segons, ocupant la setena posició al final de la jornada, en la classificació general de la prova. Diumenge pel matí Alícia es situava en una excel.lent quarta posició en el salt de llargada, amb una marca de 4,89 metres, però perdia punts en el llançament de javelina en enviar l'artefacte a 17,87 metres. En la darrera prova, els 800 metres, l'Alícia realitzava una cursa en solitari, en la què finalitzava amb una marca de 3.05.08, que li permetia salvar la novena posició, per tan sols un punt. Alícia finalitzava amb 3.324 punts, mentre que la victòria era per Claudia Conte (Playas de Castellón) amb 4.923 punts, mentre que Cora Sepúlveda (CA Vic) era cinquena amb 3.905 punts, i Emma Pala (CA Laietania) setena amb 3.438 punts).

Xavier Ros acudia al Campionat d'Espanya gràcies al seu excel.lent final de temporada, per disputar la prova dels 800 metres llisos, però es veia perjudicat per una sèrie molt ràpida, en la que es passava la primera volta en un temps molt exigent de 53 segons. Tot i això, l'atleta entrenat per en Joan Domingo realitzava una cursa intel.ligent, en la darrera posició des del principi, i atacava a falta de 250 metres per acabar setè de la seva semifinal, amb un magnífic registre de 2.01.45, que el situaren en la posició 21ena d'entre tots els participants.

Al Campionat d'Espanya promesa de Tarragona participaven també dos antics atletes del CAT, com són Marc José i Maria Montañés. Marc aconseguia amb facilitat el pas a la final, en finalitzar segon en la seva semifinal, amb un temps de 15.23 segons. En la final, l'atleta del CA Fent Camí Mislata aconseguia una brillant quarta posició, amb un temps de 14.71s, que li suposa millorar la seva marca personal en nou centèssimes. Per la seva banda, Maria Montañés (Avinent Manresa) realitzava la seva segona millor marca de sempre en el concurs de llançament de disc, enviant l'artefacte fins als 37.90 metres, a tan sols set centímetres de la seva marca personal, que li permetien classificar-se en una excel.lent vuitena posició final.

Un altre exatleta del club tarragoní, el reusenc Adolf Milla, es proclamà campió d'Espanya en el relleu de 4x100 a Ciudad Real, formant part de l'equip saragossà del Scorpio. Adolf competia també en els 200 metres llisos, prova en la que completà les semifinals amb una marca de 23.33 segons, que no li van permetre accedir a la final.