4 campions de Catalunya de Pentatló Màster del CA Tarragona

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 17 Jul 2023

El dissabte 15 de juliol s'ha celebrat el Campionat de Catalunya de Pentatló Màster a Tarragona, durant el qual 4 atletes del Club Atletisme Tarragona han aconseguit ser campions de Catalunya de la seva categoria i altres 3 atletes del club han estat sotscampions. Els 4 atletes que van aconseguir el primer lloc van ser Francisco Griñant, a la categoria M75, Josep Maria Mateo (M55), Gemma Solé (F55) i Juan Carlos Herrera (M50); mentre que les medalles de plata van ser per a Luis Sáez (M70), Xavi Baz (M50) i Dídac Rios (M35).

La marca més destacada de la pentatló va ser aconseguida per Juan Carlos Herrera, amb 3450 punts, resultat que li hagués suposat batre el rècord de Catalunya per més de 500 punts si no hagués estat per un vent massa intens en una de les proves, per sobre del màxim reglamentari per homologar la marca com a rècord. Aquest atleta va obtenir grans resultats en les cinc proves que formen la pentatló i va destacar especialment en els 1500 metres llisos, amb un registre de 4:32,53.

El Francisco Griñant va aconseguir 1542 punts a la pentatló. Ha estat l’atleta més veterà que ha participat en aquest campionat, amb una edat de més de 75 anys. La prova en la que va obtenir el millor resultat va ser el salt de llargada, amb un salt de 3,01m.

Gemma Solé va acabar la pentatló amb 3071 punts. Va sobresortir en els 80 metres tanques, prova en la que va parar el crono en els 14,67s.

Josep Maria Mateo va completar la pentatló amb 2811 punts. Va obtenir bons resultats en el salt de llargada, amb un millor salt 5,15m, i en els 200 metres llisos, amb un temps de 27,30 segons.

Luis Saez va sumar un total de 1060 punts. Els llançaments de javelina i de disc van ser les proves en les que va obtenir més punts.

Xavi Baz va aconseguir 2442 punts i la seva prova individual més destacada van ser els 200 metres llisos, amb un temps de 26,37s.

Dídac Rios va totalitzar 1739 punts i les proves individuals on va obtenir els millors resultats van ser el salt de llargada, 5,32m, i els 200 metres llisos, 27,24s.