Agustí Oriol, bronze al Català indoor d'heptathló

Lluís Vázquez Vilamajo 14 Jan 2008
L'atleta del Club Atletisme Tarragona Agustí Oriol ha finalitzat en la tercera posició del Campionat de Catalunya indoor de proves combinades que s'ha disputat aquest cap de setmana al Palau Firal de Vilafranca del Penedès. Oriol va finalitzar la prova de l'heptathló de categoria junior amb una puntuació de 3702 punts, en una competició en la que sempre es va mantenir en les posicions capdavanteres.
Amb unes marques de 7.59 segons als 60 metres llisos, Oriol es situà quart, posició que va mantenir a la fi de la primera jornada, després de les proves del salt de llargada (on va saltar 5,70 metres), llançament de pes (8,88 metres) i salt d'alçada (1,58 metres). Però la seva regularitat en les proves disputades diumenge li van permetre avançar una plaça i fer-se amb el bronze, després de fer els 60 metres tanques amb 9.37 segons, saltar 2,90 metres amb la perxa i
tancar la competició amb una marca de 3.03.74 als 1.000 metres llisos.
En el mateix campionat es produia el retorn de Dídac Ríos a la competició, després de la greu lesió que va patir a finals de la temporada anterior. Ríos finalitzava sisè en l'heptathló absoluta, amb una puntuació final de 3.636 punts. Ríos va començar la competició en setena posició, en còrrer els 60 metres llisos amb 7,87 segons. Després del salt de llargada (5,92 metres), del llançament de pes (8,61 metres) i del salt d'alçada (1,64 metres) l'atleta tarragoní es situà sisè, posició que ja no abandonaria. La segiona jornada, Ríos va còrrer els 60 metres tanques amb 9,50 segons, va saltar 2,90 metres amb la perxa i va concloure la prova amb un temps de 3.09.86 als 1.000 metres llisos.
Simultà niament, es va disputar també una jornada de control en la que José F. García Navarrete finalitzà la cursa dels 1.500 metres llisos amb un temps de 4.42.52.
Pwel que fa a la competició a l'aire lliure, els atletes del CA Tarragona s'han distribuit aquest cap de setmana per diferents competicions dins del territori català . En el Cros del Col.legi Prà ctiques, Quino Vergara, Fernando Flores i Iván González copaven el ppodi en la prova absoluta, seguits per Àlex López Vila, quart, i Joan Domingo Romero, vuitè.
Per la seva banda, Pedro Ortega finalitzava en la posició 21ena en la MItja Marató de Sitges, amb un temps de 1h 14m 15s, seguit de prop per Pere Gomès (1h 15m 53s) i de Xavier Rodriguez (1h 16m 34s), en una prova en la que fins a 10 atletes més del club tarragoní creuaven la linia d'arribada.
Finalment, en la Cursa de Sant Antoni de Barcelona - Campionat de Catalunya de 10 km en ruta, Toni Valverde entrava en la posició 88 amb un temps de 36.22, mentre que Joan Valverde finalitzava amb un temps de 38.14.