13 medalles pels atletes màster del CA Tarragona al Campionat d’Espanya

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 10 Jul 2024

3 campions d’Espanya i dos rècords de Catalunya

El Club Atletisme Tarragona ha participat al Campionat d’Espanya Màster d’Atletisme que s’ha celebrat a Alcobendas del 5 al 7 de juliol amb una representació de 12 atletes. Aquests atletes s’han emportat un total de 13 medalles, 3 de les quals han estat d’or, 5 de plata i 5 de bronze.

Els 3 títols de Campió d’Espanya van correspondre a Francisco Griñant (M75) en el salt amb perxa, Regina Gras (F40) en els 5000 metres marxa i Bàrbara Pintado (F35) en el llançament de disc. En Griñant va aconseguir saltar per sobre dels 2,00m, la qual cosa suposa igualar la millor marca del campionat i el rècord de Catalunya de la categoria que té ell mateix; a més, va quedar tercer en el salt de llargada amb 3,02m. La Regina va guanyar la prova dels 5000 metres marxa amb un bon registre de 27:08.57. La Bàrbara va obtenir la medalla d’or al disc amb un millor llançament de 36,55m.

El relleu femení (F55), format per Marisa Pradillo, Pilar Fernández, Ana Cabello i Gemma Solé, ha establert un nou rècord de Catalunya de 4x100, amb un temps de 1:02.60, que els hi ha servit per aconseguir la medalla de plata.

Diversos atletes van pujar dues vegades al podi. Gemma Solé (F55), a banda del relleu, va ser plata als 80 tanques i bronze als 300 tanques; Josep Maria Puig (M70) va obtenir el segon lloc als 200 metres i el tercer a 100 metres; Francesc Mosquera (M65) va pujar al segon calaix del podi a javelina i al tercer esglaó al salt amb perxa.

El recull de medalles es va completar amb la plata de Luis Sáez (M75) al llançament de javelina i el bronze de Josep Maria Mateo (M55) al salt d’alçada.

La resta de resultats que va obtenir el club van ser els quarts llocs d’Antònia Royo, Ana Cabello i Josep Maria Mateo a les proves de 5000 metres marxa, salt de llargada i salt de perxa, respectivament; el cinquè lloc de Marisa Pradillo al salt de llargada; els sisens llocs de Gemma Solé i Marisa Pradillo al salt de llargada i 100 metres llisos, respectivament, i el 12è lloc de Pilar Fernández als 100 metres.