4 pòdiums del CA Tarragona al Campionat d’Espanya de Combinades

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 21 Oct 2024

4 pòdiums del CA Tarragona al Campionat d’Espanya de Combinades

Els dies 19 i 20 d’octubre s’ha celebrat a Alcobendas el Campionat d’Espanya Màster de Proves Combinades, de Pentatló de Llançaments i de Milla en Pista. En aquest campionat han participat 5 atletes del Club Atletisme Tarragona. El Juan Carlos Herrera (categoria M50) ha aconseguit proclamar-se campió d’Espanya de Decatló mentre que en Josep Maria Mateo (M55) ha estat sots campió de la seva categoria en la mateixa prova. La Bàrbara Pintado (F35) i el Francesc Mosquera (M65) han obtingut la medalla de bronze de les seves categories en la Pentatló de Llançaments. En la prova de la milla en pista, Julio León Cid (M50) va aconseguir la sisena posició.

L’atleta vilasecà Juan Carlos Herrera va completar les 10 proves de la decatló amb un total de 6512 punts. En la jornada de dissabte va destacar en el salt de llargada, amb un millor salt de 5,22 metres; en els 100 metres llisos, parant el cronòmetre en 12,90 segons, i en els 400 metres on va aconseguir un magnífic temps de 56,63s. Durant la jornada de diumenge, va mantenir el bon nivell del primer dia i va destacar en el salt amb perxa, superant per primera vegada el llistó col·locat a 3,30m, i va acabar la decatló amb uns espectaculars 1500 metres llisos, amb un temps de 4'40"79. D’aquesta manera, aquest atleta completa un excel·lent mes d’octubre on va aconseguir la millor marca mundial de l’any de pentatló el dia 5 d’octubre, es va estrenar amb un cinquè lloc a la pentatló de llançaments de Catalunya el dia 13 d’octubre i culmina aquest mes aconseguint aquest campionat d’Espanya de decatló.

L’atleta selvatà Josep Maria Mateo va obtenir 4996 punts en la seva decatló per acabar en segona posició. Les proves en les que més va destacar van ser els 100 metres llisos, amb 13,36s, i el salt amb perxa, amb 2,90m.

La Bàrbara Pintado va sumar un total de 2082 en la pentatló de llançaments, destacant en la seva especialitat, el llançament de disc, amb 34,81m; mentre que el Francesc Mosquera va fer totalitzar 2812 punts i la prova que li va suposar més aportació de punts va ser el llançament de pes, amb un millor llançament de 9,25 metres. Aquests dos atletes es van proclamar campions de Catalunya en aquesta especialitat de pentatló de llançaments la setmana anterior a Castellar del Vallès.

El Julio León es va estrenar com a atleta del club en un campionat d’Espanya i ho va fer a la milla en pista. Va anar en el grup capdavanter durant bona part de la prova i va acabar sisè amb un temps de 4'49"49.