Fòrum CAT

quic ho ha escrit

Kelli White

Bé companys, aquí tenim una clara mostra de la prepotencia que caracteritza la IAAF amb la que podem veure que no hi ha ningú que pugui salvar-se de les seves salomóniques decissions.
Feia anys que no es veia una velocista de les caracteristiques de l'americana, a més, que guanyes els 100 i els 200, de fet des-de l'any 91 a Tokio amb Katrin Krabbe no ho veiem.
Doncs ara arriba la IAAF i dictamina treure-li les medalles per doping. Jo creia que aixo es podia fer sempre que la substancia detectada estigues a la llista (molt llarga) de productes prohibits, i d'aquesta manera es pot crear el precedent de poder sancionar a qualsevol atleta per prendre algun producte encara que no estigui prohibit.
Evidentment jo no estic a favor del doping, pero en aquest cas el que més m'indigna és la prepotencia amb la que actua la IAAF volent sancionar a una atleta que se li va detectar "modafinil" al control dels 100 (als 200 estava neta), un producte que no està a la llista de la IAAF ni a la del COI, encara que té efectes estimulants per poder tractar la narcolepsia o enfermetat del son.
Considero que si es vol combatre de forma definitiva el doping, el que haurien de fer aquestes institucions és tenir metges i investigadors que vagin sempre un pas per endavant i no per darrere dels metges dels atletes.
Si finalment s'arriva a sancionar a Kelli White, es crearà un precedent amb el que ningún atleta estarà "a salvo" del que dictamini amb aquest cas la IAAF i a més quedaria patent la seva suma autoritat, cosa que va demostrar despres d'aprovar la norma de les sortides nules (cosa que a quedat demostrada que no elimina el retard en l'horari previst d'una jornada i si perjudica de forma directa als velocistes).
Al nivell del que estem parlant, està clar que tothom es pren alguna cosa, de fet, les marques que s'estan aconseguint a aquets nivells no són producte de menjar llenties o espaguetis. I si es vol que predomini l'espectacle, s'ha de ser més permisiu, igual que a la NBA, al futbol americà o al beisbol.
Si tot aixó tira endavant, els atletes estarem indefensos davant les institucions que regulen el nostre esport i per aixó mateix animo a la Federació americana que no sancioni a Kelli, ja que legalment no hi ha motius per fer-ho. I si la IAAF vol, que a partir d'ara tingui el modafinil a la llista de productes dopants.

Ep! Si vols respondre al missatge, has d'identificar-te