Els veteranus sotscampions de Catalunya i les noies setenes

Lluís Vázquez Vilamajo 26 Jan 2014

L'equip veterà masculí del Club Atletisme Tarragona es proclamà sotscampió de Catalunya en el Campionat de clubs disputat aquest dissabte a la pista coberta de Sabadell i en el que l'equip femení finalitzà en setena posició.

La competició va començar amb molta força per part d'ambdós equips. Quico Iborra era quart en els 60 metres tanques, amb un temps de 10.12, idèntica posició assolida per Josep Ramon Argilaga en els 60 metres llisos, amb una marca de 7.95 i en el que suposava el seu debut en competició de pista coberta. Per la seva banda, Miriam Domingo era cinquena en els 60 metres llisos, amb 9.84.

En els concursos, Luis Sáez, tot i competir amb febre, era quart en el salt de llargada, amb un millor salt de 4.05 metres, després d'un treballat concurs. Pere Pardines era cinquè en l'alçada, amb una marca de 1.54 metres, la mateixa posició que Joana Pinyol en el llançament de pes, amb 6.79 metres, aconseguint marca personal.

El recent vencedor de la Marató Costa Daurada Pedro Ortega quatllava una excel.lent cursa de 3.000 metres llisos, aconseguint una marca de 9 minuts, 30 segons i 97 centèssimes. Tot i finalitzar tercer de la cursa, la correcció per edats que s'aplica en les proves de veterans el rellegaven a la onzena posició final. Per la seva banda, Daniel Ariza era desé en el llançament de pes, amb un millor tir de 10.86 metres. Finalitzades la meitat de les proves, el club tarragoní es mantenia en els llocs capdavanters de la classificació, gràcies a la regularitat assolida en totes les proves.

Jesus Montolio quatllava una magnífica cursa en els 400 metres llisos, amb un temps de 55.56, en la que finalitzava en una excel.lent segona posició final, aportant un bon grapat de punts a l'equip. En la mateixa distància, Ana Cabello debutava de forma esplèndida en la competició, finalitzant cinquena amb un temps de 1.17.19. També Pilar Fernández realitzava una gran cursa en els 200 metres llisos, finalitzant sisena amb una marca de 34.51.

En el 200 metres masculí, Josep Maria Mateo afrontava una sèrie molt difícil, amb rivals de molt pes, però no es deixava impressionar i remuntant en un apretadíssim final, aconseguia una brillant segona posició final, amb un magnífic registre de 25.78, que consolidava l'equip tarragoní entre els millors.

En la prova dels 800 metres llisos, Joan Bardina retornava a la distància en la qual va assolir els seus millors èxits i demostrava que no ha perdut el seu olfacte, maniobrant de forma molt inteligent per finalitzar en setena posició, amb un temps de 2.18.35. També eren setenes Àngels Urbano, debutant en els 800 metres, amb 3.47.16, i Marisa Pradillo en el salt de llargada, amb 2.77 metres, tot i tenir problemes amb el talonament durant tot el concurs.

Un altre triomfador de la marató del passat diumenge, Joan Blanco, demostrava trobar-se plenament recuperat de l'esforç, finalitzat nové en els 1.500 metres llisos, en una cursa en la que va saber mantenir el ritme de forma molt regular, per acabar amb un excel.lent temps de 5.01.71.

Abans de la darrera prova, el relleu 4x200, l'equip masculí es mantenia segon a la classificació, però perseguit per quatre equips a només 3,5 punts, de manera que el relleu es constituïa en la prova decisiva per definir el podium final. Pel que fa a les noies, l'absència de participant en els 1.500 metres llisos va suposar una pèrdua important de punts per l'equip femení, quedant a cinc punts de la sisena posició, el que feia molt difícil la remuntada.

L'equip del relleu, integrat per Jesus Montolio, Josep Maria Mateo, Quico Iborra i Josep Ramon Argilaga quatllava una excel.lent cursa, en dura lluita amb el Pratenc AA, per finalitzar en una magnífica segona posició final, que li assegurava la medalla de plata del campionat, amb un excel.lent registre de 1.42.98. La classificació final quedava encapçalada pel Pratenc AA, amb 112 punts, seguit del CAT amb 105 i la UA Terrassa amb 102 punts.

El relleu femení, integrat per Miriam Domingo, Pilar Fenández, Ana Cabello i Susana Calaf realitzava un bon relleu, finalitzant en cinquena posició, amb un temps de 2.21.08, però tot i això quedaven a un punt de la sisena posició. L'equip tarragoní acabava setè, amb 16 punts, en una competició en la que es va viure una dura lluita entre l'Avinent Manresa i el Barcelona Atletisme, ressolta a favor de les primeres per un estret marge de només dos punts.