Gran cap de setmana de combinades, relleus, controls, cros i ruta

Lluís Vázquez Vilamajo 16 Feb 2014

Els atletes del Club Atletisme Tarragona han viscut aquest cap de setmana una d'aquelles cites de la temporada en què hi ha molts fronts oberts i en tots responen magníficament. Els liles han competit al millor nivell tant a Sabadell, en el Campionat de Catalunya de proves combinades, les eliminatòries del Campionat de relleus infantils, i un Control en pista coberta per cadets i juvenils, com al Campionat de Catalunya de cros a Caldes de Malavella, al Cros del Pax o a la Mitja Marató de Barcelona.

El cap de setmana s'iniciava dissabte amb la disputa del Català de combinades cadets a Sabadell. Mireia López iniciava la competició de la millor manera, atacant amb molta força les tanques per acabar segona de la seva sèrie amb un magnífic registre de 9.84 que millorava en tres dècimes la seva marca personal. En l'altra sèrie, Alícia Vázquez quatllava una bona cursa finalitzant quarta amb un temps de 10.58, molt a prop de la seva marca. De les tanques al salt d'alçada, la prova començava bé per a les dues atletes, superant sense problemes les primeres alçades. Alícia Vázquez superava a la primera l'alçada d'1.32m, mentre que Mireia López necessitava dels tres intents per passar aquesta alçada. En l'alçada següent, Mireia de nou necessitava de tres intents per superar els 1.35 (marca personal), mentre que Alícia no ho aconseguia i quedava novena amb 1.32. Mireia no podia superar els 1.38 per ben poc, i finalitzava la prova en vuitena posició.

En la prova del pes, poc favorable a les atletes tarragonines, Mireia López era setena amb un millor tir de 7.73 metres, mentre que Alícia Vázquez era dotzena amb 6.28 metres. El salt de llargada permetia clarificar posicions en la classificació. Alícia era quarta, amb un millor salt de 4.52 metres, i es consolidava en novena posició de la general, mentre que Mireia, amb problemes amb el talonament, era vuitena en saltar 4.30, però es consolidava en sisena posició de la general. Tot i les diferències mínimes de punts, la prova dels 600 metres no suposava cap canvi en la claissficació final, i Mireia López acabav sisena en finalitzar la cursa amb un excel.lent registre de 1.55.69, mentre que Alícia Vázquez acabava novena en parar el rellotge en 2.04.96.

També durant el matí es disputaven les eliminatòries del relleu 4x200 infantil, en les que el CAT presentava equip masculí i femení. Edgar José, Mario Sánchez, Pep Aldave i Aleix Lago quatllaven una gran cursa, finalitzant amb un temps de 2.06.44 i finalitzant en la posició 21ena. L'equip femení, integrat per Carla Berenguel, Inés Delgado, Sira Bo i Mar Vázquez, finalitzava en la posició 18 amb un temps de 2.05.92, i tampoc aconseguia la classificació per a la final, a la què només accedien els sis millors equips.

Dissabte també a Sabadell tenia lloc un control cadet i juvenil, organitzat per permetre als atletes millorar les seves marques i assolir marques mínimes pels propers campionats, i en el que fins a quatre atletes del CAT hi prenien part.

El cadet Dídac Alonso va millorar la seva marca personal en els 300 metres llisos (44’’12) i es va quedar a 3 centèsimes del seu millor temps en els 60 metres llisos (8’’27).

En categoria juvenil, Andrea López va igualar la seva marca en els 60 m.ll. (8’’82) i Adolf Milla va millorar el seu crono aturant-lo als 7’’42, a tan sols 7 centèssimes de la marca mínima per participar en els Campionats d’Espanya. Adolf també va participar als 200 metres llisos igualant la marca (23’’40) que li permet participar en els Campionats d’Espanya el 9 de març a València. Jan Sans, va obtenir unes bones marques en la seva participación als controls dels 60 metres tanques (9’’79), els 60 metres llisos (7’’75) i, finalment, als 200 m (24’’93).

Aquest diumenge es disputava a Caldes de Malavella el 94è Campionat de Catalunya de cros, també amb participació d'atletes del CAT. En la prova infantil femenina, Sira Bo no podia prendre la sortida, en no recuperar-se d'unes molèsties al peu a conseqüència del relleu del dissabte. Mar Vázquez afrontava amb precaució els 1900 metres d'una cursa típica de cros, amb gespa, fang, pujades i una amplia participació, de més de 160 atletes, i realitzant una gran cursa de menys a més, finalitzava en una excel.lent 44ena posició final, amb un temps de 7 minuts i 25 segons.

També aquest diumenge es celebrava la Mitja Marató de Barcelona on Jordi Sentís, atleta del Club Atletisme Tarragona finalitzava amb un temps de 1:23’32’’. En Jordi està preparant la marató de Barcelona i aquesta cursa li servia per confirmar el seu bon estat de forma.

En categoria masculina tres atletes keniates van estar els dominadors de la prova, sent Eliud Kipchoge el guanyador (1:00’52’’), Laban Mutai, segon (1:01’19’’) i tercer Peter Emase (1:02’46’’).

Cal destacar l’actuació de Florence Kiplagat, guanyadora de la prova fent 1:05’12’’, establint un nou récord del món en mitja marató.