Helena Ríos i Juan Carlos Herrero s'imposen a la Tetratló

Lluís Vázquez Vilamajo 14 Sep 2014

Amb un nombrosa participació, especialment pel que fa als nens, es va disputar aquest dissabte l'onzena edició de la Tetratló de Santa Tecla, organitzada pel Club Atletisme Tarragona, en la que Helena Ríos i Juan Carlos Herrero es proclamaren guanyadors. Disputada sota un sol de justícia, a les pistes de l'Estadi Municipal de Camp Clar, la prova va gaudir d'un gran ambient amb participants de diferènts procedències, alguns debutants en una pista d'atletisme, així com amb una important presència d'atletes del Club Atletisme Vilaseca.

La prova femenina va estar dominada àmpliament per Helena Ríos, tot i la victòria de la vallenca Maria Martin en la prova inicial, els 100 metres llisos. Però en la resta de proves, Ríos es va mostrar superior, finalitzant primera en la classificació general, i acompanyada en el podi per Maria Martin, segona, i Alícia Vázquez, tercera.

En la prova masculina es va viure una lluita intensa entre atletes veterans i atletes joves, sorgits majoritàriament de l'Escola del CAT. Ivan Tamarit era el més ràpid en els 100 metres, però en la compensació de punts per edat es veia superat per Josep Maria Mateo. En el salt de llargada, Mateo aconseguia el salt més llarg, per davant d'Adolf Milla i Jan Sans, amb el que consolidava el seu lideratge en la prova. En el llançament de pes, la victòria era per Bernat Rocamora, per davant de Jan Sans, mentre que Josep Maria Mateo es veia superat per en Juan Carlos Herrero, molt regular fins al moment, i que presentava candidatura a la victòria final.

La classificació final es definia en la darrera prova, els 1.000 metres llisos, que eren dominats amb ma de ferro per Juan Carlos Herrero, qui amb una excepcional marca de 2 minuts i 52 segons (la millor marca de la jornada d'entre totes les proves), aconseguia un marge suficient de punts per proclamar-se campió. Alberto Navarro i Gerard Parera finalitzaven segon i tercer en la cursa, mentre que en el podi final de la competició, Josep Maria Mateo, segon, i Adolf Milla, tercer, acompanyaren al vilasecà Herrero, guanyador absolut.