Dos rècords de Catalunya dels veterans del Club Atletisme Tarragona en el Campionat de Catalunya de Clubs

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 08 Feb 2015

Els equips de veterans del Club Atletisme Tarragona han tingut una bona actuació en el Campionat de Catalunya de Clubs celebrat a la pista coberta de Sabadell assolint l'equip masculí la cinquena posició i l'equip femení la sisena.

Dels resultats obtinguts, cal destacar els dos rècords de Catalunya assolits en la prova de relleus 4x200, tant de l'equip femení com de l'equip masculí. L'equip femení de relleus de F-45 portava temps perseguint aquesta fita i aquest dissabte ho ha aconseguit amb un temps de 2:15.69. Aquest equip estava format per Míriam Domingo, Pilar Fernández, Ana Cabello i Marisa Pradillo. Per altra banda, l'equip masculí de relleus de M-40 també ha aconseguit el rècord de Catalunya amb un temps de 1:42.43 però malauradament, en aquest cas, aquest rècord ha estat batut en una sèrie posterior per l'equip del Pratenc per una centèsima de segon (1:42.42). L'equip masculí del Club Atletisme Tarragona estava format per Jesús Montolio, José Miguel Martín, Josep Maria Mateo i Josep Ramon Argilaga.

Els videos d'aquests relleus els podeu trobar a:

Respecte l'actuació global en les diverses proves que formaven el campionat, cal considerar que tant l'equip masculí com el femení han mantingut un bon nivell durant tota la jornada.

Respecte l'actuació masculina, en els 60 llisos, Josep Ramon Argilaga aconseguia la segona posició amb un magnífic temps de 7.96. En les proves de 200 i 400, Josep Maria Mateo i Jesús Montolio, respectivament, amb uns bons temps a les seves proves, aconseguien la tercera posició. En 800, Joan Blanco, més acostumat a córrer distàncies molt més llargues, quedava en desena posició. En el 1500, el recent campió de Catalunya de marató, Pedro Ortega, obtenia el millor temps, quedant per davant d'atletes amb molt de nom en el món del 1500, però finalment obté la desena posició al veure's penalitzat pels coeficients que s'apliquen segons l'edat dels atletes. En 3000, Jorge de Andrés fa una carrera molt regular i obté la cinquena posició. En 60 tanques, Pere Pardines s'estrenava amb moltes ganes a la categoria M-50 i aconseguia la sisena plaça. En salt d'alçada, José Miguel Martín, tot i saltar amb molèsties físiques, obté la novena posició. En el salt de llargada competia Lluís Sáez, l'atleta més veterà del club en aquesta competició d'equips, i aconseguia passar un any més dels 4 metres i obtenia la sisena posició. En pes, el Dani Ariza també es veia perjudicat per la seva joventut i l'aplicació de coeficients i aconseguia l'onzena posició. En el relleu 4x200 ja comentat, l'equip del CA Tarragona obtenia la primera posició i, momentàniament, el rècord de Catalunya de la categoria M-40. El resultat global de totes les proves permetia a l'equip masculí del Club Atletisme Tarragona assolir la cinquena posició de Catalunya.

Respecte l'equip femení, en els 60 llisos, Míriam Domingo aconseguia mantenir els temps d'anys anteriors i obtenia la sisena posició. En les proves de 200 i 400, Ana Cabello i Pilar Fernández, respectivament, van lluitar fins al final i aconseguien la quarta posició. En el salt de llargada, Marisa Pradillo passava per primera vegada dels 3 metres en pista coberta i obtenia la cinquena posició. En el llançament de pes, Joana Pinyol feia una sèrie de llançaments molt regular que li permetien assolir la quarta posició. En el relleu 4x200 esmentat, l'equip del CA Tarragona aconseguia la quarta posició i el rècord de Catalunya de la categoria F-45. Degut a unes greus i inoportunes lesions, l'equip femení no va poder presentar representants en les proves de 800 i 1500 la qual cosa no li permetia sumar punts en aquestes proves. Amb aquesta actuació, l'equip femení del Club Atletisme Tarragona assolia la sisena posició de Catalunya.