L'Escola CAT es gradua al Campionat de Catalunya de Cros a Mataró

Lluís Vázquez Vilamajo 10 Feb 2015

Els petits atletes de l'Escola CAT van participar aquest cap de setmana en la 95ena edició del Campionat de Catalunya Absolut de Cros Individual i per Clubs, disputat en el marc del Cros Ciutat de Mataró, en un circuit permanent de la capital del Maresme. L'actuació dels tarragonins fou molt lluida, en una prova marcada pel fred, un circuit selectiu, que incloia el pas per diferents obstacles, i una nombrosa i selecta participació en cadascuna de les proves, que feia que només aconseguir una bona posició en la sortida ja fos tot un èxit. Tot i les dificultats, tots els nens i nenes del CAT van gaudir d'una experiència inolblidable, competint de tu a tu amb l'èlit del cros català, en una exitosa iniciativa del club, que va muntar un autocar per a l'ocasió, amb el que molts familiars dels petits atletes van poder també gaudir de l'experiència.

La matinal començava fort amb la disputa de la prova infantil femenina, en una cursa programada a una distància de 1.660 metres, i en la que l'equip del CAT assolia la 19ena posició final per equips. L'equip l'integraven Mar Vázquez (48ena), Carla Cacho (84ena), Laura Yan Solé (114ena), Marina Burjalés (145ena), Inés Delgado (151ena), Berta Pardines (158ena) i Marina Pelícano (168ena).

La cursa infantil masculina, disputada a una distància de 2.990 metres,  va mostrar un Aleix Lago en gran forma, que es va mantenir en tot moment proper al grup capdavanter per acabar en la posició 22ena. La bona cursa protagonitzada també per Dídac Safont (58è) i Mario Sánchez (104è) va permetre l'equip tarragoní assolir una excel.lent 14ena posició final en la classificació per equips en aquesta categoria.

L'equip aleví femení finalitzava en la posició 28ena en la classificació per equips, gràcies a l'aportació de Cristina Iniesta (50ena), Lucía Mayolas (145ena), Ariadna Suárez (162ena).

Entre els nois alevins, Pol Aixalà finalitzava en la posició 33, Isaac Guzmán 90è, Pol Mascarell 179è i Nil Aixalà 185è, mentre que per equips assolien la 23ena posició.

En la prova benjamí femenina la Júlia Suárez era 96ena i la Silvia Vicente (121ena), però no puntuaven per equips ja que calia presentar un equip inegrat per un mínim de tres participants.

L'equip benjamí finalitzava en16ena posició en la classificació per equips, en una cursa en la que prenien part Joan Sinfreu (51è), Lluc Subirós (59è) i Unai Ortiz de Landázuri (122è).

També les atletes més petites (prebenjamines) van poder gaudir d'aquesta fenomenal experiència. La Clara
Ortiz de Landázuri acabà en la posició 25ena, seguida de ben a prop per la Judith Rodríguez (28ena).

En les proves seniors, la participació del CAT es concretà en la figura de la Júlia Ollé, que finalitzava en una excel.lent 23ena psoció final, en una prova disputada a una distància de 6.560 metres i en la què s'imposava l'atleta del Santutxu Lídia Rodríguez.