Marina vuitena al Nacional promesa, Maria plata al Catala junior, Helena i Jesus finalistes i grans resultats al Cros de Valls i la Mitja de BCN

Lluís Vázquez Vilamajo 16 Feb 2015

Excel.lents resultats dels atletes del CAT en un atapeït cap de setmana, que els ha portat a competir a llocs tan dispars com Antequera, Sabadell, Valls o Barcelona, i en el què s'han aconseguit una medalla de plata, tres places de finalista i un bon grapat de podis en les diferents curses, sense oblidar l'excel.lent actuació dels infantils, novens en el Campionat de Catalunya de clubs de pista coberta, i els excel.lents resultats assolits en els controls de pista coberta disputats a Camp Clar i Sabadell.

Els atletes del Club Atletisme Tarragona van obtenir uns magnífics resultats en el Campionat de Catalunya de pista coberta en categoria júnior, disputat aquest diumenge a Sabadell, assolint un podi i dues places de finalista. Maria Álvarez va aconseguir una excel.lent medalla de plata en la prova del salt d'alçada, en finalitzar segona amb un millor salt de 1,53 metres. Es dona la circumstància que altres dues atletes van assolir la mateix alçada i amb el mateix número de salts nuls, de manera que es tracta d'una medalla de plata compartida entre tres. La victòria fou per a l'atleta Mar Vico, del FC Barcelona, amb 1,63 metres.

Helena Ríos completà també una excel.lent jornada, en la què va participar en tres proves amb resultats força interessants. En el salt amb perxa, confirmava la seva progressió i aconseguia marca personal en superar el llistó situat en 2,40 metres, assolint la cinquena posició final. En els 200 metres llisos era quarta en la seva semifinal, amb un temps de 29.17, millor marca de la temporada, mentre que en els 60 metres tanques era sisena de la seva semifinal, amb 10.97, quedant fora de la final en ambdues proves.

I el velocista Jesús Muñoz finalitzà en una molt meritòria setena plaça en la final dels 200 metres llisos, amb un temps de 24,34 segons, després d'obtenir el pas a la final en completar una magnífica semifinal, amb un gran temps de 24,01. Muñoz també va participar en la prova dels 60 metres llisos, en la què no va poder entrar a la final en acabar cinquè de la seva semifinal amb un temps de 7.46 segons.

Marina Tibau 8ena al Nacional promesa d'Antequera

L'atleta del Club Atletisme Tarragona Marina Tibau finalitzà en una brillant vuitena posició final en la prova del llançament de pes del Campionat d'Espanya de pista coberta en categoria promesa, disputat aquest cap de setmana a Antequera. Tibau va completar un concurs molt regular, amb quatre llançaments per sobre dels 10,60 metres, per acabar vuitena amb un millor llançament de 10,89 metres. La victòria fou per l'atleta Maria Belen Toimil, del Playas de Castellón, amb 15,30 metres.

Excel·lents resultats dels atletes del Club Atletisme Tarragona al Cros de Valls...

Aquest diumenge 15 de febrer s'ha celebrat el Cros de Valls, ajornat pel mal temps patit el primer cap de setmana de desembre. Ha près part en aquest emblemàtic cros un gran nombre d'atletes del Club Atletisme Tarragona, obtenint molt bons resultats.

En categoria veterans masculí, Jorge de Andrés ha estat el guanyador de la cursa en categoria M40, mentre que Fernando Flores era segon i Albert Bo 8è en M45. En categoria sènior femenina, l'atleta local que pertany al CAT, Júlia Ollé ha estat segona, a tan sols 26'' de l'atleta del F.C. Barcelona Marta Galimany, que ha guanyat la cursa.

Pel que fa a la participació d’atletes de l’ECAT, a la categoria Prebenjamí Masculí Jeroni Flores ha estat 11è, Pau Rozas 13è, Jofre Virgli 15è i Nil Ripoll 16è. Clara Ortiz ha estat 4a i Judit Rodríguez 5ªena en categoria Prebenjamí Femenina. En categoria benjamí masculí, Lluc Subirós ha entrat a meta 7è, Unai Ortíz 10è, Oriol Virgili 13è, Pol Gómez 16è, Eric Gómez 18è. Roger Bo 21è i David Bartolomé 23è. En la categoria benjamí femenina Alba Torres ha estat 12a, Jana Torres 13a, Luana Izaga 17a, Sílvia Vicente 23a, Erica Gómez 25a i Elora Ferrario 27a. Bona actuació dels alevins en categoria masculina entre els què destacava Pol Aixalà (4art), Issac Guzmán (12è), Pol Mascarell (16è), Oriol Aldave (18è), Marc Rozas (21è) i Òscar Bartolomé (24è). En categoria aleví femení Laia Aldave era 5a, Natalia Sánchez 6a, Laurine Elisa Marimón 8a, Unaisa Guijarró 10a i finalmente entraven a meta Martina Pomés, Emma Rondelaere, Berta Pomés, Paola Gómez i Olivia Nolla.

En categoria Infantil masculí gran actuació de Dídac Safont que ha estat segon. De les atletes infantils en categoria femenina bona actuació de totes elles, sent Mar Vázquez 4a, Carla Cacho 7a, Marina Burjalés 12a, Andrea Carrasco 16a, Martina Salvadó 19a, Marina Pelicano 20a i Rita Salvadó 21a. Gerard Parera, únic representant cadet ha fet podi, entrant segon a meta en un disputat final on l'atleta del Reus Ploms David Fort ha guanyat la cursa. Sira Bo també ha pujat al podi, ja que ha fet segona i Maria Buscail ha entrat a meta 4a en la categoria cadet femenina.

...i a la Mitja Marató de Barcelona

Aquest diumenge s'ha celebrat també la Mitja Marató de Barcelona, en la què David Lago ha entrat a meta amb un temps de 1:18'42'', ben a prop de la seva marca personal. Jordi Sentís, atleta del Club Atletisme Tarragona finalitzava amb un temps de 1:25’29’’. En Jordi està preparant la marató de Barcelona i aquesta cursa li servia per confirmar el seu bon estat de forma, encara que un fatídic virus l'ha fet patir més del compte. Un altre atleta del CAT que també prepara la marató de Barcelona, el Josep Casas, ha fet un temps de 1:27:15.

Destacar que, per segon any consecutiu, l'atleta keniana Florence Kiplagat ha batut el record mundial de mitja marató (1:05:09), rebaixant la marca en tres segons respecte a l'any passat. També ha batut els récords mundials femenins de 15 i 20 km en ruta.