El CAT arrenca amb força al Campionat de Catalunya de clubs

Lluís Vázquez Vilamajo 13 Apr 2015

L'equip del Club Atletisme Tarragona va arrencar amb força aquest diumenge a Camp Clar en la primera jornada del Campionat de Catalunya de clubs, grup A, en finalitzar en quarta posició de l'encontre amb un total de 19.560 punts, que el col.loquen en la posició dinovena en la classificació total, integrada pels trenta millors clubs de Catalunya. La puntuació assolida pels tarragonins millora en més de 2.000 punts la puntuació assolida en la primera jornada de la temporada anterior, gràcies en gran part a la creixent aportació de l'Escola del club, que tan bons atletes genera any rera any.

Entre les actuacions més destacades dels atletes tarragonins cal destacar l'excepcional registre de 51.86s assolit per l'equip femení de relleu 4x100, integrat per Maria Martin, Andrea López, Alícia Vázquez i Mireia López, les quals van establir un nou record del club, uns magnífics 51.14s de Mohamed Maman en els 400 metres llisos així com l'excel.lent tercera posició final del relleu masculí 4x100 en un final molt apretat, en lluita amb Lleida UA i CA Igualada. La marca del relleu format per Jesús Muñoz, Iván Tamarit, Tomás Cordero i Javier Almale fou de 44.67s.

També molt destacables foren les victòries assolides per Maria Álvarez en el salt d'alçada, en superar el llistó en 1,58 metres, i de Marina Tibau en el llançament de pes, amb un millor llançament de 11,24 metres, així com les marques assolides pels atletes dels 100 metres llisos Maria Martin (13.22s), Tomás Cordero (11.59s) i Ivan Tamarit (11.70s) que van suposar un gran nombre de punts per a l'equip tarragoní. Altres resultats molt rellevants per part dels atletes més joves foren els registres de 4.25.02 de Xavier Ros als 1.500 metres llisos, els 17.37s de Jan Sans en els 110 metres tanques, l'1.04.98 de Marta Font als 400 metres llisos, els 5.12.47 de la Júlia Ollé als 1.500 metres llisos i els 17.37s de l'Helena Ríos en els 100 metres tanques.

En l'encontre disputat a Camp Clar, la millor puntuació final fou per l'Avinent Manresa, seguit de ben a prop per Lleida UA i CA Igualada, en una jornada en la què es va poder veure competint a la nostra ciutat a atletes de la talla d'Eduard Viles (CA Igualada), campió d'Espanya absolut de 60 metres llisos al 2014, Soldeplata Saketos (CE Penedes), finalista en campionats d'Espanya de velocitat,  l'atleta olímpic en skeleton Ander Mirambell (Avinent Manresa), en Victor Muntaner (CA Igualada), millor atleta nacional al 2004, en la difícil prova dels 1.500 metres llisos o l'actual campió de Catalunya de Marató Pedro Ortega (CA Tarragona), també en els 1.500 metres.

El CA Tarragona disputarà la segona jornada el proper dissabte tarda a Manresa, al final de la qual es determinarà en quin grup disputarà la jornada final l'equip tarragoní. L'actual posició en la classificació el situa en posició favorable per classificar-se per al grup C i evitar així el grup D en el que es dirimeixen els darrers llocs de la classificació.