L’Escola CAT assoleix 3 finalistes en el Català de relleus mentre l'equip sènior lluitarà per la 17ena plaça al Català de clubs

Lluís Vázquez Vilamajo 21 Apr 2015

Els equips de promoció i senior del Club Atletisme Tarragona van aconseguir excel.lents resultats aquest cap de setmana en les diferents competicions en què van prendre part, el Campionat de Catalunya de relleus de promoció i la segona jornada del Campionat de Catalunya de clubs sènior masculí i femení.

L’Escola del Club Atletisme Tarragona va aconseguir classificar brillantment tres equips de relleus en les finals del Campionat de Catalunya de relleus disputat aquest dissabte a Vic, mentre que altres tres equips van prendre la sortida a les semifinals però no van assolir una plaça entre els vuit primers, i un setè equip no va poder presentar-se per absència d’alguns dels seus membres.

Els equips aleví femení de 4x60 metres, integrat per Liana De la Heras, Laurine Marimón, Natàlia Sánchez i Martina Pomes, i l’equip infantil masculí de 4x80 metres, amb Pep Aldave, Mario Sánchez, Bernat Verdú i Aleix Lago van assolir una excel·lent quarta posició final, en dura lluita en tots dos casos amb els equips que finalment van pujar al podi, dels que van quedar separats per menys de dues dècimes de segon en tots dos casos. També l’equip infantil de 4x200, integrat per Aldave, Sánchez, Verdú i Lago va obtenir la setena posició en la final, tot i el cansanci acumulat per la disputa prèvia de les semifinals i final del relleu curt.

Menys sort van tenir la resta de relleus del CAT, ja que, tot i lluitar fins a la línia d’arribada, no van aconseguir el pas a la final en les semifinals, en les què l’equip benjamí femení de 4x60, amb Sílvia Vicente, Luana Izaga, Júlia Súarez i Alanis De las Heras fou sisè, l’equip benjamí masculí de 4x60, amb Unai Ortiz De Landázuri, Lluc Subirós, Gerard Ferràndiz i Joan Sinfreu fou setè i l’equip infantil femení de 4x80, amb Laura Yan Solé, Berta Sánchez, Marina Burjalés i Carla Berenguel acabava en vuitè lloc.

La participació de fins a set equips en la jornada final d’un Campionat de Catalunya de relleus de promoció confirma l’excel·lent treball que du a terme l’Escola del CAT des de la seva creació, fa poc més de cinc anys, i que ja es comença a notar en les categories superiors.

Els sèniors del CAT acaben la primera fase del Campionat de Catalunya en 22ena posició

L’equip sènior masculí i femení del Club Atletisme Tarragona va finalitzar en una magnífica vint-i-dosena posició final al terme de les jornades classificatòries del Campionat de Catalunya de clubs, la segona de les quals va disputar l’equip tarragoní aquest dissabte a Manresa. Gràcies a aquest resultats, el CAT s’ha classificat per al grup C en la jornada final, que tindrà lloc aquest diumenge a Palafrugell, i en la què l’equip tarragoní lluitarà per assolir la disetena posició final, posició reservada a l'equip que s'imposi en l'encontre final. És el primer cop que el CAT es classifica en el grup C des que aquesta competició va canviar el format ara fa dos anys.

La competició va ser molt reiixida pels atletes tarragonins, especialment pel que fa als llançadors, els quals van obtenir la victòria en les proves de martell (Mariona Martín), disc (Bàrbara Pintado) i javelina (Adrià Serres), ben secundats per Blanca Tortajada, Marina Tibau i Ferran Tortosa, respectivament. També van assolir resultats molt significatius les atletes del salt amb perxa, Helena Ríos i Iris Cherta, les quals van establir un nou rècord del club en superar totes dues el llistó a 2,55 metres, Mohamed Maman i Xavier Ros en els 800 metres amb unes marques estratosfèriques de 1.58.82 i 2.01.67 respectivament, en Tomàs Cordero (23.72) i Marta Font (28.57)  als 200 metres llisos  o l’Alícia Vázquez (10.39 metres) al triple salt. L’equip es va veure magníficament complementat amb la participació d’alguns dels veterans ilustres del club, com en José F. Garcia Navarrete als 5.000 metres llisos, Pere Pardines i José M. Martín al salt d’alçada o  Jesús Montolio en el salt de llargada, d’alguns ja clàssics en aquesta competició, com en Daniel Ariza i en Bernat Rocamora al llançament de pes, Iván Tamarit al salt de llargada o la Júlia Ollé i en Pedro Ortega als 5.000 metres llisos, així com d’algunes de les joves promeses que en breu constituiran la base de l’equip, com Jesús Muñoz, Jan Sans, Sergio Marcos, Gemma Ruiz, Paula Rovira o l’Andrea López.