Montserrat Montañés i Mireia López, bronze al Campionat d'Espanya cadet

Lluís Vázquez Vilamajo 13 Jul 2015

Les atletes del Club Atletisme Tarragona Montserrat Montañés i Mireia López van assolir brillantment la medalla de bronze en les proves de llançament de pes i 100 metres tanques, respectivament, en el Campionat d'Espanya cadet disputat aquest cap de setmana a Valladolid, i en el què Montañés fou a més sisena en el llançament de martell.
Montserrat Montañés va completar un excel.lent concurs en el llançament de pes, molt regular, amb quatre tirs per sobre dels 11,75 metres, amb els que va mantenir sempre un marge suficient sobre Osasinaga Tracy Aguembor (Sanvicenteño), que al final seria quarta amb 11,73 metres.  L'atleta entrenada per en Joan Domingo, que és cadet de primer any,  es va assegurar la medalla de bronze des del segon llançament, en el què va aconseguir enviar el pes fins als 11,85 metres, en una prova dominada per Inés Alvarez (Oviedo At.) amb 13.36 metres.
Ja el dissabte Montañés va confirmar el seu gran estat de forma en la prova del llançament de martell, durant la qual va pulveritzar la seva marca personal, millorant-la en més d'un metre i deixant-la en uns excel.lents 44.11 metres, que li van permetre aconseguir una excel.lent sisena posició final, en una prova que va dominar en tot moment Gemma Martí (Correr el Garcbi), la qual va batre el récord dels campionats en llançar l'artefacte fins als 58,89 metres.
Mireia López afrontava també amb un gran estat de forma la prova dels 100 metres tanques, i ho demostrava imposant-se amb claredat en les curses de primera ronda i semifinals, amb unes marques de 15.32 i 15.26 segons, respectivament. En la final, realitzava una bona sortida, amb la què es col.locava en la lluita per la victòria des de la primera tanca, però patia un petit desequilibri en les tanques quarta i cinquena que la despenjaven del capdavant de cursa. Tot i aquests contratemps, l'atleta entrenada per en Ferran Tortosa treia a relluir el seu caràcter competitiu, per assegurar-se la medalla de bronze, amb un temps de 15.38 segons. La victòria fou per Marina Covarrubias (At. Fuenlabrada) amb un magnífic registre de 14.58 segons, seguida de Isabel Velasco (TED Malaga) amb 15.25 segons.
Sensacional actuació de les dues atletes del Club Atletisme Tarragona, assolint dues medalles i una posició de finalista en uns Campionats d'Espanya, sens dubte un brillant colofó a una temporada plena d'èxits per part de totes dues i dels seus entrenadors.