El CAT rep l'homenatge de la Federació Catalana d'Atletisme pel seu 25è aniversari

Lluís Vázquez Vilamajo 22 Jul 2015
El Club Atletisme Tarragona ha rebut aquest dimarts el reconeixement per part de la Federació Catalana d'Atletisme amb motiu del 25è aniversari del club tarragoní, en el transcurs de la vint-i-quatrena edició de La Diada de l'Atletisme Català que ha tingut lloc a la Sala d'Actes de l'Edifici Docent del Consell Català de l'Esport a Esplugues de Llobregat.

Com cada edició, aquesta Diada reuneix a tots els que formen part de la gran família atlètica catalana per fer la tradicional concessió de premis i guardons a les persones que, en mèrit al seu treball i dedicació, han estat mereixedores de públic reconeixement, entre els quals els clubs Cornellà Atlètic, per l'efemèride del cinquantè aniversari de la seva fundació i el  Club Atletisme Vilafranca, el Club Atletisme Tarragona  i el  FACVAC Valls  pel seu vint-i-cinquè aniversari. El club tarragoní va estar representat per un dels seus fundadors, l'incombustible José Francisco Garcia Navarrete.

El Club Atletisme Tarragona va ser fundat el 30 d'agost de 1990 per un grup d'amics que, després de pertànyer a altres clubs de la ciutat, com el Club Gimnàstic i el Club Natació Tàrraco,  es van veure amb la capacitat i maduresa suficient per tirar endavant el projecte de crear el seu propi club. Poc a poc, i sense més recursos que els aportats pels propis socis, el club ha anat progressant i consolidant-se, tant a nivell competitiu com formatiu i social. Així, del club tarragoní han anat sortint una llarga llista d'atletes individuals que han destacat a nivell estatal i català, tant en pista com en ruta o en cros. Paral.lelament, el club ha mantingut en tot moment com una de les seves prioritats les competicions per equips, participant tots aquests anys de manera ininterrompuda en els Campionats i Lligues de clubs a nivell català, tant a nivell sènior com, des de fa uns anys, a nivell veterà. A nivell formatiu, i després de molts anys de treballar en el projecte, el club va crear ja fa sis anys la seva Escola d'Atletisme, que ha esdevingut un gran èxit, no sols per aportar noves generacions d'atletes que estan enfortint el club, sinó sobretot per la impagable  tasca de promoció d'aquest esport que du a terme, amb una assistència que supera en els darrers anys els 170 nens per temporada. I a nivell social, amb una base sostinguda de més de 150 socis, escola a banda, que donen suport i participen i s'involucren en totes les activitats que el club organitza.