Pluja de medalles al Campionat de Catalunya de promoció

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 12 Jun 2016

El dissabte es va disputar la final del Campionat de Catalunya de promoció a Castellar del Vallès. Els atletes de l’Escola van aconseguir dues victòries, dos subcampionats i tres tercers llocs, a més de les 6 places de finalista.

Les dues victòries van anar a càrrec del benjamí Joan Sinfreu al salt d’alçada, amb un gran salt d’1,22 m i guanyant-se els aplaudiments dels espectadors, i de l’aleví Rubén Paredes al salt de llargada, amb un salt de 4,58 m, qui a més, va finalitzar en quarta posició al llançament de disc, en enviar l’artefacte fins als 23,37 m.

Els subcampionats se’ls van emportar les alevines Laia Aldave en el llançament de disc, amb un llançament de 19,80 m, i Natàlia Sánchez al 60 mt, realitzant una gran cursa recuperant posicions i en què va parar el cronòmetre en 10.09 s, havent fet a les semifinals un temps de 10.07 s. Natàlia també va participar en el salt de llargada, on quedà 9ena, amb 4,02 m.

Les tres medalles de bronze les van aconseguir els benjamins Unai Ortiz de Landázuri al salt d’alçada amb un salt d’1,19 m i Lluc Subirós al llançament de pilota, llançant-la fins als 32,50 m, i la infantil Laurine Marimón al triple salt, gràcies a un gran últim salt de 10,16 m (amb la mateixa marca que la segona classificada). Laurine va córrer també el 220 mt, però un error en la primera tanca li va impedir lluitar per les medalles; va finalitzar amb un temps de 43.85 s, però a la semifinal va aturar el cronòmetre en uns estratosfèrics 34.80 s.

Les posicions de finalista les van obtenir la benjamina Sílvia Vicente als 60 mll, en quedar en quarta posició amb un temps de 9.59 s, l’alevina Martina Pomes en quedar en quarta posició, també, al 60 mll amb un brillant temps de 8.83 s i en cinquena posició al salt d’alçada, en haver-se de retirar per lesió a l’1,25 m, i la infantil Clàudia Mir al 80 mt, sent vuitena amb un temps de 14.71 (havent marcat a la semifinal un temps de 14.37).

Van realitzar un grandíssim campionat també els benjamins Guillem Ferran, sent 10è al 60 mll (9.72 s) i 9è al llançament de pilota (24,40 m) i Luana Izaga, que entrà 14ena als 1000 mm (6:42.96); i els alevins Pol Mascarell, 12è al salt d’alçada amb 1,15 m, Berta Pelicano al llançament de disc, 11ena amb 11,17 m, i Júlia Suárez, que va finalitzar 10ena als 2000 mm (12:06.85).

Cal destacar que en la suma total de punts per clubs, el Club Atletisme Tarragona va finalitzar en 4a posició en categoria benjamí i en 5a posició en categoria aleví, el que demostra el gran nivell que van deixar els atletes a les pistes de Castellar.