Montserrat Montañés, or i plata al Campionat de Catalunya - Mireia López i Marina Tibau, finalistes als Campionats d'Espanya

Lluís Vázquez Vilamajo 27 Jun 2016

Aquest cap de setmana, els atletes del club i de l'escola del Club Atletisme Tarragona han estat presents en les tres competicions més importants del calendari català i estatal, amb excel.lents resultats.

El diumenge tenia lloc la jornada final del Campionat de Catalunya cadet a l'Estadi Moisès Llopart del Prat de Llobregat, en el qual hi participaven fins a 7 atletes de l'escola. Montserrat Montañés es va proclamar campiona de Catalunya en llançament de pes, en enviar l'artefacte fins als 12,14 m, superant per més d'un metre a les segona classificada, la Irene Vega, del Cornellà At. L'atleta entrenada per en Joan Domingo arrodonia la jornada en proclamar-se sotscampiona de Catalunya en llançament de martell, amb una marca de 45,84 m, aquest cop superada per l'atleta del Cornellà, la Irene, que s'imposava amb 46.68 metres. En aquest mateix campionat, Bernat Verdú aconseguia una magnífica 7ena posició en els 100 mt, amb un temps de 15.74 s i també era 9è als 300 mt (43.81 s). Mario Sánchez finalitzava en 11ena posició als 100 mll, amb un temps de 12.38 s, i era 13è als 100 mt (17.74 s). Aleix Lago entrava 9è a la dura prova dels 1500 m obstacles, aturant el cronòmetre en 5:01.28 min; i en la mateixa prova, però en categoria femenina, Sira Bo era 10ena (5:55.31 min) i Marta Ros era 11ena (6:03.74 min). Berta Sánchez finalitzava en 12ena posició en el salt de perxa, amb un millor salt de 2,40 m.

El dissabte, Marina Tibau aconseguia plaça de finalista en el Campionat d'Espanya promesa, disputat a Toledo. Marina era 8a en llançar el pes fins als 11,38 m i realitzant 3 llançaments per sobre dels 11 metres, en una prova guanyada per Mª Belén Toimil, amb un llançament de 15,79 m.

Per la seva banda, Mireia López era cinquena en la final dels 100 metres tanques del Campionat d'Espanya juvenil disputat a Mataró durant tot el cap de setmana. Mireia es classificava brillantment per la final en ser segona de la seva sèrie i de la semifinal, amb 14,83 i 14,79 segons respectivament. En la final, rebaixava de nou el seu temps fins als 14.77 segons per acabar en una excel·lent cinquena posició final, i confirmant que es manté en l'èlit de les tanques altes, en completar la seva cinquena final consecutiva en campionats d'Espanya. En la mateixa prova, l'Alícia Vázquez era sisena en la seva sèrie, amb un temps de 15.74 segons, amb el què finalitzà en la divuitena posició de la prova.

Gerard Parera prenia part en la prova dels 400 metres tanques, finalitzant setè de la seva sèrie amb un temps de 59.14 segons, i finalitzant en la vint-i-sisena posició final. Gerard va realitzar una excel.lent primera part de la cursa, però un toc amb una tanca el va desequilibrar i ja no va poder recuperar el ritme de cursa, tot i un final molt treballat.