Trenta medalles i un récord de Catalunya dels veterans del CA Tarragona al Campionat de Catalunya

Lluís Vázquez Vilamajo 28 Feb 2017

Els atletes veterans del Club Atletisme Tarragona van aconseguir un impressionant botí de trenta medalles i un récord de Catalunya en la seva participació, aquest diumenge, al Campionat de Catalunya individual de Veterans de pista coberta que es va disputar a la Pista Coberta de Catalunya a Sabadell. La representació del club tarragoní, integrada per un total de vint-i-dos atletes, va aconseguir un total de vuit medalles d'or, tretze de plata i nou de bronze.

L'actuació més destacada va còrrer a càrrec de Pere Pardines, qui batia el récord de Catalunya en la prova de la pentathló M-50, imposant-se amb un total de 3.161 punts, per davant d'en Josep Maria Mateo, segon amb 2.709 punts. Pardines destacava especialment en el salt de llargada, amb uns excel.lents 5,02 mtres, el salt d'alçada, amb 1,59 metres, i en els 1.000 metres llisos, que completava amb un gran registre de 3.16.81.

També en la pentathló M-40, Juan Carlos Herrera s'imposava per davant de José Miguel Martin, mentre que l'Ignasi Blanco era quart en la pentathló M-35. Juan Carlos excelia sobremanera en el salt d'alçada, amb 1,62 metres, i amb uns sensacionals 2.51.05 en els 1.000 metres llisos.

Una altra gran actuació va tenir com a protagonista a Jesus Montolio, qui s'imposava amb el seu elegant estil en les proves dels 200 i 400 metres llisos M-45, amb uns sensacionals registres de 24,46 i 54,05 segons, respectivament.

També Juan Carlos Herrera i Josep Maria Mateo protagonitzaven una jornada per enmarcar, ja que a més de les medalles aconseguides en la combinada, en Juan Carlos s'imposava en el triple salt, era tercer en els 60 metres tanques i quart en el salt de llargada, mentre que en Josep Maria era segon en les proves del salt de llargada, salt d'alçada i salt amb perxa, i encara trobava temps per dirigir i corregir l'actuació de molts dels seus companys de club.

Aconseguien també proclamar-se campions de Catalunya la debutant en uns Campionats Maribel Vallvé en el salt d'alçada F-45, la Marisa Pradillo en els 60 metres llisos F-55 i en Luis Sáez en el salt de llargada M-65.

Una altra sensacional actuació corria a càrrec de l'Ana Cabello i la Pilar Fernández. L'Ana es feia amb la tripleta de medalles de plata en les proves dels 60 metres llisos, 60 metres tanques i salt de llargada F-45, mentre que la Pilar assolia dues medalles de plata, en 200 i 400 metres llisos F-50, i una de bronze en el salt de llargada.

La resta de medalles de plata van anar a mans de la Marisa Pradillo en el salt de llargada F-55, la debutant Laura Sánchez en el salt d'alçada F-40 i l'Ignasi Blanco en el salt amb perxa, mentre que aconseguien medalla de bronze la Dolors Calatrava en els 200 metres llisos i salt de llargada F-35, la Laura Sánchez en el salt de llargada F-40, la Maribel Vallvé en el llançament de pes F-45, en Luis Sáez en el llançament de pes M-65, en Josep Ramon Argilaga en els 60 metres llisos M-50 i l'equip de relleus 4x200 masculí, integrat per en Jose Maria Pérez, Jordi Puig, Josep Maria Mateo i Juan Carlos Herrera.

Altres actuacions destacades foren les quartes posicions de l'Ana Cristina Velasco i la Marisa Pradillo al llançament de pes F-40 i F-55, les cinquenes posicions de la Dolors Calatrava, la Laura Sánchez i la Maribel Vallvé en els 60 metres llisos de categories F-35, F-40 i F-45, respectivament, així com de la debutant Antònia Royo en la dura prova dels 800 metres llisos F-50, o la novena posició de l'Ana Cristina en els 60 metres llisos F-40.

Entre els nois, destacar també l'actuació d'un històric com és l'Antonio Ruiz, que tornava a competir després de molts anys, aconseguint la quarta posició en el llançament de pes M-50, la sisena en el salt de llargada i la setena en la seva prova de sempre, els 60 metres llisos, així com la d'un veritable debutant en la competició com era en Jordi Puig, que finalitzava sisè en el salt de llargada i setè en els 400 metres llisos M-40. També importants els resultats aconseguits per ilustres veterans com en José María Pérez, quart en els 800 metres llisos M-50 o en Fernando Flores i en José Francisco Garcia, nové i catorzè en la competida prova dels 1.500 metres M-45. I lamentar els abandonaments per lesió de l'Anton Fornies en els 60 metres llisos i de la Dolors Calatrava durant el concurs de salt de llargada, de les quals desitgem una ràpida recuperació.

El balanç dels atletes veterans del CAT és immillorable i demostra l'excel.lent moment pel què passa l'atletisme veterà en el club tarragoní, gràcies al constant treball que tots realitzen setmana rera setmana, magistralment dirigits per en Josep Maria Mateo.