El CAT guanya la final C del Campionat de Catalunya de clubs

Lluís Vázquez Vilamajo 09 May 2017

L'equip sènior del Club Atletisme Tarragona es va proclamar guanyador de la final del grup C del Campionat de Catalunya de clubs en l'encontre que va tenir lloc aquest diumenge a les pistes de Santa Coloma de Gramanet. L'equip tarragoní, integrat per un total de 36 atletes, es va imposar per un estret marge de només 1.5 punts al CA Gavà, segon, i a la UA Barberà, tercera.

L'equip tarragoní va començar l'encontre en posicions retardades, però va anar poc a poc remuntant fins assolir la primera posició a meitat del matí. Posició que ja no abandonaria, tot i la impressionant recuperació en punts realitzada al final pels atletes del CA Gavà, que van apropar-se als tarragonins en les darreres proves. La final es va resoldre en la última prova, el relleu masculí de 4x400 metres, en la què els tarragonins van mantenir el lideratge per un molt petit marge.

La victòria de l'equip tarragoní es va fonamentar en tres factors: el fet de ser l'únic equip que va presentar atleta en totes les proves, l'elevat nombre de victòries i segones posicions aconseguides pels seus atletes en l'encontre, i la inestimable aportació d'alguns atletes en proves que no realitzen habitualment, però que van aportar uns punts preciosos per assegurar la victòria final. Entre aquests atletes, cal destacar les valuoses aportacions en punts dels cadets Aleix Lago en el triple salt, de Laura Yan Solé als 200 metres llisos o de l'Ainhoa Pérez als 5.000 metres marxa, així com de veterans com l'Antònia Royo als 5.000 metres llisos, de José Maria Pérez en els 5.000 metres marxa o l'Antonio Ruiz al llançament de pes.

Pel que fa a resultats individuals, destacar les victòries assolides per Nerea Lago als 400 metres tanques, Mireia López als 100 metres tanques, Maria Álvarez al salt d'alçada, Alícia Vázquez al salt de llargada, Marina Tibau al llançament de pes, Jan Sans als 110 metres tanques i Dídac Alonso al llançament de javelina. També les segones posicions assolides per Maria Falcó al triple salt, Sira Bo i Juan Carlos Herrera als 3.000 metres obstacles, Manuel Pizarro i Berta Sánchez al salt amb perxa, Bàrbara Pintado al llançament de disc i Marc Altés als 100 metres llisos.

La victòria assolida per l'equip tarragoní en el grup C fa que finalitzti el Campionat de Catalunya de clubs en la posició disetena, únicament superat pels equips dels grups A i B. Es tracta de la millor classificació mai assolida pel CAT des que el Campionat va canviar de format.