Un CAT de rècord per inaugurar oficialment la pista de Camp Clar

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 17 Apr 2018

Aquest diumenge s’estrenaven les remodelades pistes de Camp Clar en una competició oficial, albergant la primera jornada classificatòria del Campionat de Catalunya de clubs absolut. En aquesta, el Club Atletisme Tarragona lluita per aconseguir una plaça en el grup B per primera vegada en la història del club. I van per bon camí, ja que de moment es troben en 13a posició del global (en el grup B es classifiquen del 8è al 16è club). En aquesta jornada, els atletes del CAT han aconseguit sumar 20.599 punts en total, una xifra de rècord pel club, que si es compara amb les xifres de la temporada anterior (en la que es va aconseguir la millor classificació fins al moment), aquesta temporada s’han aconseguit sumar 1.600 punts més.

A primera hora del matí eren els atletes del llançament de martell els encarregats d’iniciar el camí cap al grup B, en què Bernat Rocamora era 7è amb un millor llançament de 25.57 metres i Yeison Tangarife era 9è, en la seva primera participació en aquest campionat, amb un llançament de 22,42 metres.

El següents a sortir a pista eren els saltadors de perxa i les saltadores d’alçada i llargada. En la perxa, Manuel Pizarro aconseguia la 2a plaça amb un bon salt de 3,75 metres tot i Josep Maria Mateo, l’atleta més veterà a les files del CAT, era 5è amb un salt de 2,70 metres. Maria Falcó guanyava el concurs d’alçada després de superar la seva marca personal i deixar-la en 1,58 metres i Maria Álvarez era 3a amb un bon salt d’1,55 metres. I en la llargada, L. Marimón, sent cadet de primer any, finalitzava en 7è lloc amb un salt de 4,97 metres i Mar Vázquez no aconseguia puntuar en cometre 3 nuls.

En el torn dels 1.500 metres, en categoria femenina, Patricia Amador dominava la cursa de principi a fi per acabar-se imposant amb una magnífica marca de 4:54.20 minuts i Esperança Anguera era 13a amb un temps de 5:55.41 minuts en la seva primera participació en una campionat d’aquestes dimensions. I en categoria masculina, Óscar Gómez era 5è aturant el cronòmetre en 4:17.79 minuts deixant-se veure en tot moment en el capdavant de la cursa i Xavier Ros era 8è amb un temps de 4:37.49 minuts. Alhora que els 1.500, es disputava la javelina femenina, prova en la què Mireia Tortosa era 3a amb un millor llançament de 25,77 metres i Andrea López, a la que la van avisar a l’últim moment que havia de fer la javelina, era 4a amb un bon llançament de 21,74 metres.

En les tanques, Mireia López guanyava la prova dels 100 metres tanques i Jan Sans ho feia en la del 110 metres tanques, amb uns temps de 15.05 segons i 15.25 segons, respectivament. A més, Alícia Vázquez era 4a (16.80 segons) i Oriol Sanahujes, 6è (21.02 segons), en aquestes mateixes proves. Just després, era el torn dels velocistes; en els 100 mll, Iván Tamarit, amb un temps de 11.73 segons era 4t i Laura Yan Solé era 5a amb 13.69 segons; mentre que els dos debutants Leire Domínguez (14.23 segons) i Carlos Aranda (12.59 segons) eren 9a i 13è, respectivament, en una prova en que la representació lila era molt jove, amb 3 dels 4 atletes encara en categoria cadet. Paral·lelament, es feia el concurs de tiple salt, en què un altre debutant, també de categoria cadet, Ni Pinyol finalitzava en una magnífica 7a posició amb un salt de 11, 12 metres, mentre que Pep Aldave es quedava a les portes de la millora, sent 9è, amb un salt de 10,80 metres.

En les proves de la volta a la pista, els 400 metres llisos, Marta Targa era 5a després de realitzar una cursa espectacular per acabar aturant el cronòmetre en 1:03.68 minuts, amb Maria Buscail en 8a posició (1:05.34 minuts). I en la cursa masculina, Alex Cruset també era 5è amb una marca de 52.12 segons i Bernat Verdú era 11è amb un temps de 54.66 segons.

En les dues proves de llançament que completaven la jornada, el disc masculí i el pes femení, Adrià Serres era 4t i Ferran Tortosa, 5è en el disc, amb unes marques de 31,95 metres i 31,70 metres, respectivament. I en la prova de pes, Marina Tibau guanyava la prova amb un últim llançament d’11,04 metres i Blanca Tortajada era 8a amb un millor llançament de 7,99 metres.

En la prova dels 3.000 metres obstacles, només hi va haver representació masculina, amb una gran Dídac Safont en 7a posició, amb un registre de 11:20.59 minuts i Isidre López, demostrant una vegada més que és capaç de fer la prova que faci falta per ajudar al club, en 10a posició, amb un temps de 13:05.30 minuts.

Per acabar la jornada, quedaven els dos relleus 4x100. El relleu femení, integrat per Laura Yan Solé, Mireia López, L. Marimón i Alícia Vázquez, van guanyar la prova, batent a més el rècord de club per més d’1 segon, amb una marca de 50.42 segons; i el relleu masculí, format per Carlos Aranda, Pablo Ángel, Oriol Sanahujes i Ivan Tamarit, entrava en 6a posició amb un registre de 46.97 segons.
La següent jornada es disputarà el proper dissabte 21 d’abril a Lleida, en el que els atletes del club intentaran certificar la classificació per al grup B.