3 campions d’Espanya en el Campionat màster de combinades i 10.000 metres

Imatge de Blanca Tortajada Pinto
Blanca Tortajada Pinto 16 May 2018

Aquest passat cap de setmana, 12 i 13 de maig, s’ha celebrat a Gavà el Campionat d’Espanya Màster de proves combinades, pentatló de llançaments i 10.000 metres. En aquest campionat han participat 4 atletes del Club Atletisme Tarragona, en diverses disciplines, i tots ells han aconseguit medalla, 3 d’elles d’or i una de bronze.

Els dos participants masculins de la decatló, Juan Carlos Herrera (M45) i Josep Maria Mateo (M50), es van proclamar campions d’Espanya en les seves respectives categories. En Juan Carlos Herrera es va situar primer de la decatló en acabar la segona prova, llargada, i no va abandonar aquest lloc en cap moment de la combinada, completant una actuació molt regular. Va acabar la decatló amb 5.724 punts i les seves proves més destacades van ser 1.500 metres, 400 metres llisos i 100 metres llisos, on va aconseguir uns magnífics temps de 4:39.64 minuts, 56.42 segons i 12.68 segons, respectivament.

Per la seva banda, en Josep Maria Mateo va liderar la decatló des de la primera prova i es va mantenir en aquesta posició fins al final, ampliant el marge de punts sobre els seus perseguidors a mesura que anaven passant les proves. El resultat final que va obtenir va ser de 5.050 punts i va guanyar 6 de les 10 proves de la decatló. Els resultats parcials més destacats els va obtenir en les proves de salts, és a dir, llargada, alçada i perxa, on va aconseguir unes marques de 4.99 metres, 1.53 metres i 2.90 metres, respectivament, i en les proves llises curtes de 100 i 400 metres on va parar el crono en els 12.75 segons i 1:01.83 minuts, respectivament.

La tercera campiona d’Espanya del CA Tarragona va ser Antònia Royo (F50) a la prova de 10.000 metres. L’Antònia va millorar en més de 6 segons la seva marca personal d’aquesta prova i va aconseguir un excel·lent temps de 47:52.54 minuts.

La medalla de bronze la va obtenir Marisa Pradillo (F55) a la pentatló de llançaments. La Marisa va anar alternant la tercera i la quarta posició durant tota la pentatló. En finalitzar la quarta prova, javelina, anava en quarta posició però en l’última prova, el martell pesat, va fer una magnífic llançament de 7.54 metres en el seu darrer intent que li permetia avançar una posició i acabar la pentatló en la tercera posició final. Del seu concurs, també cal destacar el bon llançament de 22.36 metres que va aconseguir a la prova de martell.

També cal esmentar que el diumenge, 13 de maig, es va celebrar el Campionat de Catalunya Màster de 10000 metres marxa a Montornès del Vallès. En aquest campionat va participar Fernando Flores (M45) i va obtenir la quarta posició de la seva categoria. Fernando debutava en aquesta distància tan llarga i dura i va aconseguir una marca personal, que a més és rècord del club, de 51:53.1 minuts, a mig minut de la medalla de bronze. Cal destacar que el guanyador d’aquesta prova va ser Jesús Ángel García Bragado (ISS Hospitalet), atleta que ha participat en 7 Jocs Olímpics i 12 Mundials i que va arribar a ser campió mundial l’any 1993.