16 medalles i un récord de Catalunya del Club Atletisme Tarragona al Campionat d'Espanya Màster

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 04 Jul 2018

El Club Atletisme Tarragona, representat per 13 atletes, 6 femenines i 7 masculins, ha aconseguit un total de 16 medalles, 5 d'or, 5 de plata i 6 de bronze i un récord de Catalunya en el Campionat d'Espanya Màster d'atletisme a l'aire lliure disputat entre el 29 de juny i l'1 de juliol a Vitoria.

Els tres fets més destacats de l'actuació del CA Tarragona són que tots els atletes participants han obtingut alguna medalla en aquesta competició, que les integrants del relleu femení de 4x100 F45 s'han proclamat campiones d'Espanya i que el relleu masculí de 4x400 ha batut el rècord de Catalunya de la categoria M45 per segona vegada en quinze dies.

El relleu femení de relleu curt de la categoria F45 format per Marisa Pradillo, Maribel Vallvé, Ana Cabello i Antònia Royo aconseguia l'or en finalitzar la prova amb un temps de 1:04.26 en un emocionant final en què les segones classificades, l'equip de Tres Cantos, es van quedar a 8 centèsimes de les tarragonines. També va aconseguir medalla d'or en Josep Maria Puig (M65) en la prova dels 200 metres llisos on, amb un final molt lluitat, va parar el crono en 31.29 segons, registre que li suposa marca personal en aquesta distància. En Luis Saez (M65) també va pujar al calaix més alt del podi en el salt de llargada gràcies a un concurs molt regular en el que el millor salt va ser de 3.85 metres. Als 400 metres tanques, el Juan Carlos Herrera (M45) també va ocupar el primer lloc fent una cursa espectacular i on es va destacar dels seus perseguidors en una última recta plena de força; el seu registre va ser de 1:00.86, marca personal. L'última medalla d'or va ser aconseguida per Josep Maria Mateo (M50) a la prova de salt amb perxa amb un millor salt de 2.93 metres; en aquesta mateixa prova, en Quico Iborra (M50) i en Juan Carlos Herrera (M45) van obtenir la medalla de plata amb uns salts de 2.83m i 2.93m, respectivament.

Les altres medalles de plata van ser per a Josep Maria Puig (M65) als 100 metres llisos, amb un magnífic temps de 15.15 segons, i per a Josep Maria Mateo (M50) al salt de llargada amb un bon salt de 5.31 metres. La darrera medalla de plata va ser per al relleu 4x400 M45 format per Josep Maria Mateo, Juan Carlos Herrera, Jordi Puig i Jesús Montolio, amb un temps extraordinari de 3:43.60, registre que, com s'ha comentat amb anterioritat suposa un nou rècord de Catalunya rebaixant 4 segons més respecte els 6 segons que ja va rebaixar fa dues setmanes.

Les medalles de bronze van ser per a Luis Saez (M65) al llançament de javelina amb un llançament superior als 30m (30.06 metres), Quico Iborra (M50) als 110 metres tanques amb un igualadíssim final que va requerir la foto finish per determinar les posicions definitives i on va aconseguir un temps de 16.18 segons, Jesús Montolio (M45) als 400 metres llisos amb un magnífic registre de 53.89 segons, Ana Cabello (F45) als 100 metres llisos on, en un ajustat final, va parar el crono en uns bons 14.39 segons, Ana Cristina Velasco (F40) a la prova de llançament pesat amb un millor llançament de 7.30 metres, tot i els problemes físics que arrossega durant la temporada, i Patri Amador (F35) als 800 metres llisos on, en una agònica recta final i amb problemes musculars, va mantenir la tercera posició amb un temps de 2:24.43.

Altres actuacions destacades van ser les de Marisa Pradillo (F55) i Maribel Vallvé (F50) al llançament de martell amb uns esplèndids llançaments de 24.48 i 25.10 metres, respectivament, de Patri Amador (F35) i Jordi Puig (M45) als 400 metres llisos amb uns bons registres de 1:04.89 i 55.01, respectivament, i de Ana Cristina Velasco (F40) al llançament de pes, prova en la que va aconseguir marca personal amb un millor llançament de 7.92 metres.