Juan Carlos Herrera, rècord d'Espanya de pentatló!!!

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 23 Sep 2018

L'atleta vilasecà del Club Atletisme Tarragona, Juan Carlos Herrera, ha batut el rècord d'Espanya de pentatló de la categoria M45 en el transcurs del Campionat de Catalunya d'aquesta especialitat disputat a Cambrils el passat dissabte, 22 de setembre.

La pentatló és una especialitat formada per 5 proves atlètiques: llargada, javelina, 200 metres, disc i 1500 metres. El Juan Carlos ha totalitzat 3319 punts, superant l'anterior rècord d'Espanya de 3174 punts que tenia Evaristo Valls des de l'any 2007. Ha començat la competició amb un salt espectacular de 5,80 metres que ja el posava en camí del rècord. Després va llançar la javelina a 32,31 metres. A continuació va córrer els 200 metres en un temps de 25,03 segons i al llançament de disc va aconseguir enviar l'artefacte a 27,29 metres, ambdós registres li suposen una millora en les seves marques personals d'aquestes proves. Per finalitzar, va parar el crono amb un magnífic temps de 4:35.40 en la prova de 1500 metres.

En aquest mateixa competició, en Josep Maria Mateo (M50), també atleta del Club Atletisme Tarragona, va quedar campió de Catalunya de la seva categoria amb 2586 punts.