Excel•lent debut dels atletes del CA Tarragona en l’inici de temporada de pista coberta.

Imatge de Bàrbara Pintado Duch
Bàrbara Pintado Duch 25 Dec 2018

Els atletes del Club Atletisme Tarragona han iniciat aquest cap de setmana la temporada de pista coberta, amb una gran participació, de fins a trenta-dos atletes en les diferents proves de control que s'han dut a terme. Un total de vint-i-quatre atletes s'han desplaçat fins a Sabadell per a la primera cita de la temporada amb la pista coberta, mentre que altres vuit atletes prenien part en el control d'hivern que va tenir lloc a Amposta aquest dissabte. A més, el club tarragoní ha tingut representació en totes les categories, des dels sub-14 fins al sènior, el que mostra l'excel.lent treball que s'està fent en els darrers anys en el club lila.

La competició a Sabadell s'iniciava dissabte pel matí amb un control per a atletes de la categoria sub16, a la que acudien fins a dotze atletes del CA Tarragona, tots ells provinents de l'Escola d'atletisme del club tarragoní. Tot i que per a molts d'ells suposava el seu primer contacte amb la pista coberta, els resultats foren excel.lents, tant en les proves de velocitat (60 i 300 metres llisos), tanques (60 metres tanques) com en el llançament de pes. Els resultats més destacables foren assolits per Martina Pomes, amb una gran marca de 8.13 segons en la prova dels 60 metres llisos, L. Marimon, excel.lent en els 60 metres tanques amb 9.94 segons i als 300 metres llisos, amb 44.43 segons, i Hugo J. Sáiz amb 8.44 segons als 60 metres llisos i 45.54 segons als 300 metres llisos. Però també Leire Domínguez, Alexandra Rofes, Aina Tomàs, Cristina Reyes, Berta Pomes, Elia Font, Natalia Sánchez, Pol Aixalá i la Lara Herrera, que van competir a un gran nivell i van aconseguir rebaixar les seves marques.

També dissabte pel matí tenia lloc el control d'hivern a Amposta, al qual assistien vuit atletes del CA Tarragona. Joan Sinfreu, Lluc Subirós (ambdós sub14), Laia Aldave (sub16) i Ariadna Alonso (sub18) tenien l'oportunitat de dur a terme la seva primera competició d'enguany en el salt amb perxa, i acabaven superant el llistó a 1,80 metres (Joan), 1,60 metres (Lluc) i 2,20 metres (Laia i Ariadna). Per la seva part, na Sílvia Vicente (sub14) prenia la sortida en els 60 metres tanques, aturant el crono amb un gran registre de 11.0 segons, i prenia part en la prova del llançament de disc, juntament amb Matías Costa (sub14), enviant l'artefacte fins als 14,86 i 12,93 metres, respectivament. Joan i Lluc participaven també en els 60 metres tanques, aconseguint uns registres de 12,2 i 12,1 segons, respectivament, així com en el llançament de disc, on enviaven l’artefacte a 19,11 i 20,03 metres, respectivament.

Dissabte per la tarda es desenvolupava a Sabadell el control per a les categories sub18 i sub 20, en el que el club tarragoní presentava set atletes. Quatre d'ells van participar en els 60 metres llisos, amb uns temps de 7.42 segons per Albert Casadó (sub20), 7,78 segons Carlos Aranda (sub18), 7,93 segons Pablo A. Fernández (sub18) i 8,28 segons Laura Yan Solé (sub 18). Carlos i Pablo prenien part també en els 60 metres tanques, amb uns temps de 9.54 i 8.76 segons, respectivament. I en la prova dels 400 metres llisos, Guifré De los Ríos (sub18) aturava el cronòmetre en 55.73 segons, Ainhoa Pérez (sub18) en 1.13.98 i Laura Yan en 1.04.54, el que constitueix un gran registre per una atleta de la seva categoria.

També diumenge el club tarragoní mantenia representació en el control absolut que es disputava a Sabadell. Jan Sans i Alícia Vàzquez prenien la sortida en la prova dels 60 metres tanques, i ambdós aconseguien classificar-se per la final, amb uns temps de 8.31 i 9.47 segons, respectivament. En la final, Jan s'imposava amb facilitat amb 8.37 segons, mentre que Alícia era cinquena amb 9.57 segons. Més tard, l'Alícia se n'anava fins als 5.40 metres en el salt de llargada. Per la seva banda, Aleix Lago ho donava tot en la dura prova dels 400 metres llisos, en la que aturava el cronòmetre en 54.51 segons, mentre que Ivan Tamarit aturava el rellotge en 7.57 segons en els 60 metres llisos. Xavi Ros tancava la participació dels atletes tarragonins en els 1.500 metres, en els que finalitzava amb un temps de 4.21.66. En Xavi és l'unic atleta que ja havia debutat en pista coberta la setmana anterior, quan també a Sabadell, s'imposava en la seva sèrie de 800 metres llisos amb uns excel.lents 2.01.72.

Tot i tractar-se del primer contacte amb la pista coberta, alguns dels atletes del club ja van assolir les marques mínimes per acudir als respectius campionats d'Espanya de pista coberta. Es tracta de Martina Pomes en 60 metres llisos de categoria sub14, Jan Sans en 60 metres tanques sub23 i absolut, i Alícia Vázquez en 60 metres tanques i salt de llargada sub 23.