L'equip femení absolut del CA Tarragona es proclama campió del grup B del Campionat de Catalunya de clubs i aconsegueix l'ascens al grup A

Imatge de Bàrbara Pintado Duch
Bàrbara Pintado Duch 13 Jan 2019

L'equip femení absolut del CA Tarragona es va proclamar campió del grup B del Campionat de Catalunya de clubs de pista coberta que es va disputar aquest dissabte a la pista coberta de Sabadell, i en el que l'equip masculí finalitzà en vuitena posició. És el primer títol assolit per l'equip femení absolut, que li suposa l'ascens a la categoria màxima (grup A), de manera que l'any vinent tindrà l'oportunitat de competir amb els millors equips de Catalunya.

La competició va situar a les tarragonines al capdavant de la classificació des de ben aviat, gràcies a la primera posició de Marina Tibau en el llançament de pes, amb 10,17 metres, a les segones posicions assolides per una excel.lent Laurine Marimon al triple salt, en la que s'anava fins a uns excepcionals 11,57 metres, i d'Alícia Vázquez en els 60 metres tanques (amb 9.51 segons) i a la cinquena posició assolida per la debutant Ariadna Alonso al salt amb perxa, en la que superava el llistó en 2,40 metres i es quedava a ben poc de superar l'alçada següent.

Un altre bon grapat de punts va ser aportats per una brillant Martina Pomes, segona als 60 metres llisos amb 8,10 segons, per la Maria Falcó, segona al salt d'alçada en superar el llisó en 1,54 metres, per la sisena poisició de la Mar Vázquez al salt de llargada amb 4,57 metres i per la molt ben defensada setena posició de l'Alexandra Rofes en els 3.000 metres llisos.

Les proves de velocitat i mig fons van acabar de completar l'excel.lent actuació de les tarragonines. Laura Yan Solé cinquena als 200 metres llisos amb 27.18 segons, Mireia López tercera als 400 metres llisos amb 1.01.31, Patrícia Amador quarta als 800 metres amb 2.27.48 i Maria Buscail cinquena als 1.500 metres amb 5.26.03 deixaven a l'equip del CAT en primera posició, amb un estret marge de 2,5 punts  sobre la Joventut Atlètica Sabadell, a manca del relleu 4x400.

El quartet tarragoní, integrat per Nerea Lago, Alícia Vázquez, Laura Yan Solé i Patrícia Amador, quallava una gran cursa, impulsat per una excepcional remuntada per part de la Laura Yan Solé, per acabar en quarta posició i assegurar el triomf final per un molt reduït marge de només 0,5 punts sobre la JA Sabadell i 3 punts sobre el CA Sant Just, en una competició en la que la Unió Atlètica Montsià finalitzava en vuitena posició.

Per la seva banda, l'equip masculí del CAT debutava en aquesta competició, després de classificar-se per primer cop entre els 16 millors equips gràcies a les marques assolides pels seus atletes durant l'any 2018.

Nil Piñol encetava la competició amb un setè lloc en el salt d'alçada, en superar el llistó sobre 1,40 metres, mentre que en Bernat Verdú es situava primer en el triple salt, en superar per dues ocasions els 13 metres i acabar amb un millor salt de 13,08 metres.

Jan Sans assolia també la primera posició en els 60 metres tanques, amb un temps de 8.32 segons, mentre que en Javier Almale era cinquè en els 60 metres llisos amb un temps de 7,24 segons i el veterà Juan Carlos Herrera completava amb solvència els 3.000 metres llisos amb un registre de 10.24.48, en la vuitena posició.

La bona actuació dels nois fins a aquells moment es va veure truncada per la mala sort, en forma de lesió de Gerard Parera, que li impedia disputar els 400 metres llisos, i pels zero punts assolits per en Manuel Pizarro en el salt amb perxa, en la que, i tot i superar el llistó situat a 3,50 metres en tres ocasions, veia com el llistó queia cada vegada per incidents varis.

Les proves de mig fons aportaven nous punts a l'equip, gràcies a les treballades sisena posició de Xavier Ros als 1.500 metres llisos, amb un temps de 4.18.48, i setena posició de l'Aleix Lago als 800 metres, amb 2.05.79, com també per les setenes posicions de l'Albert Casadó en els 200 metres llisos amb 24,79 segons i de l'Edgar José en el salt de llargada, amb 5,57 metres. Per la seva banda, l'Adrià Serres era quart en el llançament de pes, amb un millor llançament de 10,91 metres.

L'equip del relleu 4x400, integrat per l'Alex Cruset, Bernat Verdú, Jordi Puig i Guifré De los Ríos finalitzava en la setena posició, amb un temps de 3.40.17, amb el que l'equip tarragoní finalitzava vuité en la classificació de clubs, en un campionat en el que s'imposava l'equip de la Unió Colomenca d'Atletisme, i en el què l'Unió Atlètica Montsià era quart.

Aquest campionat ha suposat un nou gran èxit del CA Tarragona, no sols per la victòria assolida per l'equip femení, sinó sobretot per tractar-se del primer cop que es classificaven els equips masculí i femení conjuntament per aquesta competició, que inclou els 16 millors equips de Catalunya, i en ambdós casos amb un equip molt jove, sorgit en gran mesura de l'Escola d'atletisme del club, i que augura un gran futur a l'entitat tarragonina.

Adjuntem fotos de l'equip conjunt femení/masculí i de l'equip femení, de Pere Tibau.