L'EQUIP FEMENÍ ABSOLUT ES PROCLAMA CAMPIÓ DEL GRUP B DEL CAMPIONAT DE CATALUNYA DE CLUBS I ACONSEGUEIX L'ASCENS AL GRUP A I L'EQUIP MASCULÍ ASSOLEIX UNA FANTÀSTICA TERCERA POSICIÓ.

Imatge de Andrea López Urbano
Andrea López Urbano 27 Jan 2021

L'equip femení absolut del CA Tarragona es va proclamar campió del grup B del Campionat de Catalunya de clubs de pista coberta que es va disputar aquest dissabte a la pista coberta del Palau Sant Jordi.

La competició va començar ajustada amb les posicions capdavanteres ocupades pel CA Tarragona, la JA Sabadell i GEiE Gironí. No va ser fins a falta de 3 proves que el conjunt tarragoní es va col·locar en solitari la primera posició.

El conjunt tarragoní va ocupar en 6 proves les primeres posicions: Mireia López en 60 metres tanques amb una marca de 8,82 s, Marina Tibau en pes amb una marca de 10,38 m, Nuria Caballero a la llargada amb una marca de 5,39 m, Laura Yan Solé al 200 amb una marca de 27,00 s i l'equip de relleus de 4x400 m format per Claudia Mir, Laura Yan Solé, Judit Ravell i Mireia López que van fer una marca de 4:13.81.

Un altre bon grapat de punts van ser aportats per Laurine Elisa Marimon, segona en triple salt amb una marca d'11,69 m, per Maria Falcó segona en salt d'alçada amb 1,50 m, Carla González tercera en 800 m.ll amb una marca de 2:31.87, Ariadna Alonso quarta en perxa amb una marca de 2,60 m, Natalia Sánchez quarta en 60 m.ll amb una marca de 8,53 s, Claudia Mir primera de la sèrie i quarta general en 400 m.ll amb una marca d'1:02.44, Maria Buscail cinquena en 1500 m.ll amb una marca de 5:27.12 i Cristina Iniesta setena en 3000 m.ll amb una marca de 12:39.79.

Gràcies a cadascuna de les atletes, el conjunt tarragoní assolia la primera posició amb 81 punts, seguits del GEiE Gironí amb 67,5 punts.

D'altra banda, l'equip masculí absolut del CA Tarragona quedava en 3a posició en aquesta competició després de classificar-se entre els 16 millors equips catalans per 3r any consecutiu.

Dídac Ríos encetava la competició amb un sisè lloc en el salt d'alçada amb una marca d'1,60 m, mentre que Marc José també finalitzava sisè en triple salt amb una marca de 12,12 m. Pablo Ángel assolia la segona posició en 60 metres tanques amb una marca de 8,75 s, Javier Almalé finalitzava sisè en 60 metres llisos amb una marca de 7,53 s i Xavier Ros aconseguia la tercera posició en 3000 metres llisos amb una marca de 9:24.32.

Pol Aixalà parava el cronòmetre en 53'32" finalitzant tercer de la sèrie i sisè general, mentre que Jan Sans era primer en 200 metres llisos amb una marca de 22,30 s. En aquest punt de la competició el conjunt tarragoní es posicionava en tercera posició empatada amb el CA Granollers i a tant sols 1 punt del Barcelona At. Edgard José finalitzava cinquè en salt de llargada amb una marca de 5,99 m, mentre que Aleix Lago assolia una quarta posició en 800 m.ll amb una marca de 2:03.07.

En perxa, Huc Pentinat passava el llistó situat a 3,90 m finalitzant cinquè. Dídac Expósito aconseguia la segona posició en pes amb un llançament d'11,27 m. I Hugo Rodríguez finalitzava cinquè en 1500 metres llisos amb una marca de 4:19.60. L'equip de 4x400 format per Pol Aixalà, Guifré de los Ríos, Gerard Parera i Ricard Prió va finalitzar quart amb un temps de 3:39.59.

Finalment el conjunt tarragoní va finalitzar la competició en una magnífica i renyida 3a posició a 3,5 punts del 2n classificat, Barcelona Atletisme. La UA Terrassa va ser el guanyador de l'encontre i l'any vinent competirà en la màxima categoria catalana.

Aquest campionat ha suposat un nou gran èxit del CA Tarragona, no sols per la victòria assolida per l'equip femení, sinó sobretot per tenir els dos equips absoluts entre els 16 millors de Catalunya i en ambdós casos amb un equip molt jove, sorgit principalment de l'Escola d'atletisme del club.