RESULTAT HISTÒRIC DE L’EQUIP FEMENÍ DEL CA TARRAGONA AL CAMPIONAT DE CATALUNYA DE CLUBS “A”. L’EQUIP MASCULÍ DEL CA TARRAGONA ASSOLEIX LA QUARTA POSICIÓ AL CAMPIONAT DE CATALUNYA DE CLUBS “B”.

Imatge de Andrea López Urbano
Andrea López Urbano 26 Jan 2022

Diumenge a la tarda es va celebrar a Sabadell el Campionat de Catalunya de Clubs “A”, on participava l’equip femení del CA Tarragona després d’aconseguir l’ascens a la màxima categoria de competició per equips de pista coberta a Catalunya l’any passat en guanyar el Campionat de Catalunya de Clubs “B”.

Aquest any, l’objectiu de l’equip tarragoní era mantenir-se a la màxima categoria. El jove, però consolidat conjunt tarragoní no només va obtenir el seu propòsit, sinó que després d’una brillant actuació de cadascuna de les integrants, va assolir una històrica cinquena posició amb un total de 54 punts, a tan sols 1,5 punts del quart classificat.

El conjunt tarragoní va ocupar les segones posicions en 4 proves: Mireia López en 60 tanques amb una marca de 8,48 s (MMP i rècord del club), Maria Álvarez en alçada amb una marca d’1,60 m, Nuria Caballero en salt de llargada amb un millor salt de 5,67 m i Laurine Elisa Marimon en triple salt amb una marca de 12,29 m.

Un altre bon grapat de punts van ser aportats per Sira Bo que va ser quarta en 1500 metes llisos amb un temps de 4:50.44. Marina Pomés, Patricia Amador i Marina Tibau van ser cinquenes en les seves respectives proves. Pomés en 200 metres llisos amb una marca de 26,53 segons (MMP), Amador en els 800 metres llisos amb un registre de 2:23.97 i Tibau en llançament de pes amb un millor llançament de 10,64 metres.

L’equip de relleus format per Aina Tomàs, Andrea Trapé, Claudia Mir i Mireia López va ser sisè amb un temps de 4:06.99 (rècord del club). Emma Esteve i Alicia Vázquez van ser setenes en els 60 metres llisos i salt amb perxa, respectivament. Esteve va parar el cronòmetre en 8,15 segons i Vázquez va aconseguir superar el llistó situat als 2,80 metres (MMP). Claudia Mir i Carla González van ser vuitenes en 400 metres llisos i 3000 metres llisos, respectivament. Mir va aturar el cronòmetre en 1:00.54 (MMP) i González ho va fer en 12:02.48.

Amb aquesta magnífica competició, el conjunt tarragoní s’ha assegurat la plaça per continuar competint al Campionat de Catalunya de Clubs “A”.

D’altra banda, l’equip masculí absolut del CA Tarragona participava aquest cap de setmana en el Campionat de Catalunya de Clubs “B” a Sabadell en jornada matinal. El jove conjunt català quedava en 4a posició en aquesta competició després de classificar-se entre els 16 millors equips catalans per quart any consecutiu.

Aleix  Lago assolia l’única primera posició del conjunt tarragoní, ho feia en els 800 m.ll amb una marca de 1:54.09, aconseguint també la mínima per participar en el Campionat d’Espanya sub23. Xavier Ros finalitzava segon en 1500 metres llisos amb una marca de 4:04.40. Pablo Angel també va ser segon en els 60 metres tanques amb un temps de 8,61 segons (MMP).L'equip de 4x400 format per Aleix Lago, Pablo Angel, Gerard Parera i Ricard Prió va finalitzar tercer amb un temps de 3:34.92.

Lluc Subirós, que tot i ser de categoria sub16 de segon any i haver-se estrenat l’any passat amb l’equip absolut en el Campionat de Catalunya de Clubs d’aire lliure, participava per primer cop amb l’equip absolut en pista coberta obtenint una fantàstica quarta posició en el triple salt amb un millor salt de 12,42 metres, aconseguint la marca mínima per participar en el Campionat d’Espanya sub16. En perxa, Huc Pentinat passava el llistó situat a 3,90 m finalitzant quart. Adrià Serres i Jan Monserrate també van aconseguir la quarta posició. Serres ho feia en pes amb un llançament d’10,60 m, i Monserrate ho feia en els 200 metres llisos amb un temps de 23,67 segons.

Marc José assolia la cinquena posició en els 60 metres llisos amb un temps de 7,29 segons. També van ser cinquens Oscar Lefler en els 3000 metres llisos amb un registre de 9:16.13 (MMP) i Gerard Parera en els 400 metres llisos amb una marca de 53,70 segons, mentre que Edgar José finalitzava sisè en salt de llargada amb una marca de 5,80 m. Víctor Jiménez, atleta sub16 de primer any, era convocat per primer cop amb l’equip absolut fent una brillant actuació en el salt d’alçada finalitzant setè amb una marca d’1,50 metres.

Finalment el conjunt tarragoní va finalitzar la competició en una magnífica 4a posició amb un total de 65 punts, a tan sols 2 punts del 3r classificat.

Els resultats d’ambdós  campionats ha suposat un nou gran èxit del CA Tarragona. D’una banda pel brillant i inesperat cinquè lloc de l’equip femení en la màxima categoria catalana. Però, sobretot per tenir els dos equips absoluts entre els 16 millors de Catalunya i en ambdós casos amb un equip molt jove, sorgit principalment de l'Escola d'atletisme del club iniciada l’any 2009.