L’equip femení del Club Atletisme Tarragona setè i l’equip maculí dotzè en el Campionat de Catalunya de clubs Sub20

Imatge de Andrea López Urbano
Andrea López Urbano 02 Feb 2022

Diumenge al matí es va celebrar a Sabadell el Campionat de Catalunya de Clubs Sub20, on el Club Atletisme Tarragona aconseguia classificar-se entre els 12 millors clubs catalans en categoria femenina i en categoria masculina.

L’equip femení va assolir una fantàstica setena posició amb un total de 83 punts. El conjunt tarragoní va ocupar les segones posicions en 2 proves, Martina Pomés en els 60 metres llisos amb un temps de 8,02 segons establint una nova marca personal i Laurine Elisa Marimon en salt de llargada amb un millor salt de 5,37 metres.

Un altre bon grapat de punts van ser aportats per Claudia Mir que va ser quarta en els 60 metres tanques amb un temps de 9,30 segons (marca personal). Carla González va ser cinquena en els 1500 metres llisos amb un temps de 5’18”39, i Lara Herrera va ser sisena en el llançament de pes amb un millor llançament de 8,05 metres (marca personal). Emma Esteve i Silvia Vicente van ser setenes en les seves respectives proves. Esteve en els 200 metre llisos amb un temps de 27,24 segons i Silvia Vicente en triple salt amb una marca de 10,59 metres. Cristina Iniesta, Sofia Caballero i l’equip de relleus de 4x400 metres format per Iria Monserrat, Natalia Sánchez, Claudia Mir i Aina Tomàs van acabar vuitenes, Iniesta en els 3000 metres llisos amb un temps de 12’14”74, Caballero en salt d’alçada amb una marca de 1,40 metres i l’equip de 4x400 metres ho va fer amb un temps de 4’20”92. Carlota Subirós va ser novena en els 800 metres llisos amb un temps de 2’36”33 (marca personal). I Aina Tomàs i Lucia Mayolas van ser desenes, Tomàs en els 400 metres llisos amb una marca de 1’05”52 (marca personal) i Mayolas en perxa amb una marca de 1,80 metres (marca personal).

D’altra banda, l’equip masculí va ser dotzè amb un total de 60 punts. Pablo Angel va ser l’atleta més destacat en ser segon en els 60 metres tanques amb un temps de 8,32 segons, marca que suposa mínima pel campionat d’Espanya sub20 i marca personal. En posicions de podi també va estar Oscar Lefler que va ser tercer en els 3000 metres llisos amb un temps de 9’07”50 (marca personal).

Lluc Subirós i Hugo Rodríguez van ser sisens, Subirós en el salt de llargada amb un millor salt de 6,19 metres (marca personal i mínima pel Campionat d’Espanya sub16) i Rodríguez en els 800 metres llisos amb un temps de 2’00”46. El club tarragoní va ocupar la novena posició en dues ocasions, Oriol Foix ho feia en els 200 metres llisos amb una marca de 24,76 segons (marca personal) i Oriol Aldave ho feia en el llançament de pes amb una marca de 9,40 metres (marca personal). Gerard Ferrandiz, Ricard Prió, Arnau Pascual i Nil Pinyol eren desens en les seves respectives proves, Ferrandiz en els 60 metres llisos amb un temps de 7,91 segons (marca personal), Prió en els 400 metres llisos amb un registre de 54,52 segons, Pascual en els 1500 metres llisos amb un temps de 4’35”25 i Pinyol en salt d’alçada amb una marca d’1,55 metres. Victor Jiménez i Joan Magrané van ser onzens, Jiménez en triple salt amb un millor salt de 11,44 metres (marca personal) i Magrané en salt amb perxa amb una marca de 2,50 metres. L'equip de relleus de 4x400 m format per Pablo Angel, Guillem Ferré, Oriol Foix i Hugo Rodríguez va ser dotzè amb un temps de 3'48"00.

El compromís amb el conjunt tarragoní de tots i totes les atletes va ser excepcional, però cal destacar el de Lucia Mayolas i Joan Magrané que tot i no entrenar la disciplina de perxa, van voler competir en aquesta especialitat per no deixar la prova buida i així ajudar a l’equip després de baixes de darrera hora

Els resultats d’ambdós equips suposa un nou gran èxit del CA Tarragona, sobretot per tenir els dos equips sub20 entre els 12 millors de Catalunya i en ambdós casos amb un equip sorgit de l'Escola d'atletisme del club iniciada l’any 2009.