Dos ors i una plata pel CA Tarragona en el Campionat d'Espanya

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 20 Oct 2022

Els dies 15 i 16 d’octubre s'ha celebrat el Campionat d’Espanya de Proves Combinades Màster i de Pentatló de Llançaments a Estepona. En aquest campionat han participat 3 atletes del Club Atletisme Tarragona. El Josep Maria Mateo (M55) ha aconseguit ser campió d’Espanya de Decatló mentre que la Bàrbara Pintado (F35) ho ha estat en l’especialitat de Pentatló de Llançaments. A més, el Francesc Mosquera (M65) ha estat subcampió d’Espanya també en la Pentatló.

La primera a actuar va ser la Bàrbara Pintado ja que completava la seva participació el dissabte 15 pel matí. Va aconseguir una marca de 2330 punts la qual li va servir per proclamar-se campiona d’Espanya de Pentatló de Llançaments. Les proves on va obtenir millors resultats van ser el disc, amb una marca de 33,85 metres, i el llançament de martell amb un registre de 27,27 metres

El selvatà Josep Maria Mateo va completar les 10 proves de la decatló entre dissabte 15 i diumenge 16. Es va proclamar campió d'Espanya amb un total de 5260 punts. En la primera jornada va destacar en el salt de llargada, amb un millor salt de 4,71 metres, i en els 100 metres llisos, parant el cronòmetre en 13,45 segons. Durant la segona jornada, les puntuacions més altes les va aconseguir en les proves de salt amb perxa, prova en què va superar el llistó situat 2,90 metres, i en la dura prova final dels 1500 metres llisos amb un temps de 5'59"04.

El Francesc Mosquera va participar el diumenge 16 i va aconseguir 3110 punts en la Pentatló de Llançaments, aconseguint el subcampionat d’Espanya de la seva categoria i millorant en més de 250 punts la seva anterior marca personal. Aquest atleta ha destacat en les proves de llançament de disc, amb un registre de 34,35 metres, i en el llançament de pes, on va llançar l’artefacte fins als 9,25 metres.

Cal destacar que, amb aquests resultats, el Club Atletisme Tarragona va aconseguir la cinquena posició del medaller d’un total de 83 clubs participants.