Gemma Solé i Francisco Griñant campions de Catalunya Màster de Pentatló

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 31 Oct 2022

El dissabte 29 d’octubre s'ha celebrat el Campionat de Catalunya de Pentatló Màster a Tarragona, durant el qual 2 atletes del Club Atletisme Tarragona han aconseguit ser campions de Catalunya. Aquests 2 atletes són Gemma Solé, en la categoria F50 i Francisco Griñant, en la categoria M75. La participació del club lila es va completar amb el subcampionat obtingut pel Josep Maria Mateo, en la categoria M55, i els quarts llocs de Luis Sáez (M70) i Francesc Mosquera (M65). També va iniciar la pentatló el Xavi Baz (M50) però no la va poder completar per problemes físics.

La Gemma Solé va acabar la pentatló amb 2541 punts. Va destacar especialment en els 80 metres tanques, amb un registre de 15,64s, i en els salts d’alçada i llargada, amb unes marques de 1,19m i 3,35m, respectivament.

El Francisco Griñant va aconseguir 2215 punts a la pentatló. Ha estat l’atleta més veterà que ha participat en aquest campionat i té el mèrit afegit d’haver completat, amb una edat de més de 75 anys, aquesta competició formada per proves molt diverses (curses, llançaments i salts). Les proves en les que va obtenir millors resultats van ser el salt de llargada, amb una destacada marca de 3,48m, i la cursa de 1500 metres amb un registre de 7m 36,52s.

El Josep Maria Mateo va completar la pentatló amb 2908 punts. Va obtenir bons resultats en el salt de llargada, amb un millor salt 4,98m, i en els 200 metres llisos, prova en la que va parar el cronòmetre en 27,67 segons.

El Luis Saez va sumar un total de 1238 punts. Els llançaments van ser les proves en les que va obtenir més punts. Concretament, en el llançament de javelina va enviar l’artefacte a 23,86m i en el disc va arribar als 22,59m.

El Francesc Mosquera va acabar la pentatló amb 1450 punts. També va destacar en les proves de llançament. El llançament de javelina més llarg va ser de 33,58m i en el llançament de disc va superar els 30m, concretament va arribar fins als 30,70m.