L'EQUIP FEMENÍ ACONSEGUEIX L'OBJECTIU DE PERMANÈNCIA A LA MÀXIMA CATEGORIA CATALANA

Imatge de Álex López Vila
Álex López Vila 10 Jan 2023

Aquest passat diumenge es va celebrar a Sabadell el Campionat de Catalunya de Clubs “A”, on participava l’equip femení del CA Tarragona, la màxima divisió autonòmica en la modalitat Pista Coberta.

L’objectiu de l’equip tarragoní era, una vegada més, mantenir-se a la màxima categoria. El jove, però ara ja consolidat conjunt tarragoní va obtenir el seu propòsit, amb un total de 40 punts.

El conjunt tarragoní va aconseguir els 8 punts possibles en la prova de 60 tanques on Mireia López guanyava la prova amb una marca de 8,57.

Laurine Elisa Marimon, tornava a la competició després de mesos de lesions i va aconseguir un molt bon segon lloc, en la prova del triple salt amb una marca de 12,33 m. Sofía Rubio, en la prova de salt d’alçada aconseguia la cinquena posició amb una marca de 1,63 m.

Sisenes van ser les atletes Maria Antonietta Salazar en la prova del 60 m llisos que aturava el crono els 7,98 segons (marca personal), Patrícia Amador en els 1500 (5:00:07) i Natàlia Sánchez en el salt de llargada (5,09 m).

La jove Mireia Redondo va quedar setena en la prova de 200 m (26,69). Mateixa posició van asolir les atletes Laura Yan Solé en els 400 m (1:03:31), Carla González en els 3000 m, fent marca personal, (10:48:07), Alícia Vázquez en el concurs de Salt de perxa on va superar el llistó als 2,80 m i l’equip de relleus format per Sofia Rubio, M. Antonietta Salazar, Carla González i Mireia López amb un temps de 4:14:46.

Importants també van ser els punts assolits per Marina Tibau en la prova de llançament de pes (10,44 m) i Clàudia Mir en els 800 m (2:23:06), marca personal.

D’aquestes atletes tenen mínima per participar en els propers Campionats d’Espanya Mireia López en la prova de 60 t en categoria Absoluta que es celebrarà a Madrid, Laurine Elisa Marimon en la prova de triple salt en categoria Sub20 a Sabadell, i Sofía Rubio en el concurs de salt d’alçada en categoria Sub18 a Salamanca.

Amb aquesta magnífica competició, el conjunt tarragoní s’ha assegurat la plaça per continuar competint al Campionat de Catalunya de Clubs “A” per tercer any consecutiu, consolidant l’equip entre els millors de Catalunya en categoria femenina.

D’altra banda, l’equip masculí absolut del CA Tarragona participava aquest cap de setmana en el Campionat de Catalunya de Clubs “B” a Sabadell en jornada matinal. El jove conjunt català quedava en 7a posició en aquesta competició després de classificar-se entre els 16 millors equips catalans per cinquè any consecutiu.

Dídac Expósito va ser l’atleta que va aconseguir més punts, sent segon en el concurs de pes amb un millor llançament de 11,32 m.

Tercers van ser Hugo Rodríguez en la prova de 800 m (1:58:46) i l’especiaslita en les tanques curtes Marc Jose (8,79).

Pol Aixalà, després d’un any en blanc degut a lesions, va assolir la 4a posició en els 400 m (52,29). Els mateixos punts va obtenir el jove atleta Víctor Jiménez en el concurs de llargada amb un millor salt de 6,20 m. Cinquena posició va ser aconseguida per Xavier Ros en la prova de 1500 (4:10:08) i Lluc Subirós en el concurs de triple salt (12,27 m). Pablo Ángel va ser sisé en els 200 m (23,78), mateixa posició obtinguda per Manuel Pizarro en el concurs de salt de perxa (3,70 m).

L’equip de relleus del 4x400 (Pol Aixalà, Joan Martorell, Lluc Subirós i Pablo Ángel), i Dídac Rios en el concurs de salt d’alçada (1,60 m) assolien la 7a posició. I Jan Monserrate als 60 m (7,46) i Valentín Izaga en la prova de 3000 m (9:53:80), que debutava en l’equip masculí, finalitzaven en vuitena posició, aportant uns bons punts per l’equip.

D’aquestes atletes te mínima per participar en els propers Campionats d’Espanya Víctor Jiménez en el concurs de salt de llargada i també en proves combinades en categoria Sub16 que es celebrarà a Ourense.

Els resultats d’ambdós campionats ha suposat un nou gran èxit del CA Tarragona, sobretot per tenir els dos equips absoluts entre els 16 millors de Catalunya i en ambdós casos amb un equip molt jove, sorgit principalment de l'Escola d'atletisme del club iniciada l’any 2009.