El CA Tarragona ha assolit l’ascens a la màxima categoria aquest dissabte passat després de guanyar el segon encontre i ser segons en la classificació final del Grup B.

Imatge de Andrea López Urbano
Andrea López Urbano 15 May 2023

Després de la primera jornada, el CAT va presentar la seva candidatura a assolir una de les dues places d'ascens a la màxima divisió catalana, després d'haver assolir la segona posició amb 392,5 punts. En aquesta segona jornada l’equip tarragoní va ser el guanyador amb 420 punts.

Espectacular, colosal, magnífic i èpic el comportament de cada un dels atletes del club en una tarda on va ploure de valent.

Els atletes del club lila van destacar en gairebé totes les proves. Van assolir els 16 punts guanyant-les Carla González en els 3000 obstacles, els germans Marc i Júlia Suárez en les proves de 5000 metres marxa, la Bàrbara Pintado en el llançament de disc, la Laurine Elisa Marimón en el triple salt i el relleu 4x400 femení que van córrer Clàudia Mir, Patrícia Amador, Laura Yan Solé i Mireia López.

Segons van ser Fernando Flores en el 5000 m marxa, Lluc Subirós en el salt de perxa, Maria Álvarez en el salt d’alçada, Adrià Serres en llançament de javelina i Mireia López en els 400 metres tanques.

Andrea Trapé en els 400 metres tanques, Clàudia Mir en els 800 metres, Mireia Redondo en els 200 metres i el relleu 4x400 masculí competit per Pol Aixalà, Aleix Lago, Ricard Prió i Xavier Ros van assolir la 3a plaça

Sofía Rubio va ser quarta en el concurs del salt d’alçada i cinquens Aleix Lago i Patrícia Amador en el 800, Dídac Expósito en el llançament de pes, Maite Gargallo en els 5000 metres marxa i el relleu 4x100 mixte (Mireia Redondo, Maria Antonietta Salazar, Hugo Saiz i Víctor Jiménez).

La sisena plaça la van assolir Pol Aixalà en els 400 metres llisos, Manuel Pizarro en el salt de perxa, Víctor Jiiménez en el concurs del salt de llargada i M. Antonietta Salazar en els 200 metres.

Pablo Ángel en el 400 metres tanques, Sílvia Viente en el concurs del triple salt i Lara Herrera en el llançament de disc van ser setens i vuitens Xavier Ros en el 800 i Nuria Menchón en el llançament de martell.

Un bon grapat de punts van ser asolits per Unai Ortíz de Landazuri en els 200 metres, Maria  en el llançament de martell, Marc José en el llançament de javelina, Lucia Mayolas en el 3000 obstacles, Nil Pinyol en el salt de llargada, Enric Guim en el llançament de pes, Joan Martorell en el 200 metres i Martí Vallverdú en el 3000 obstacles.

Tots els punts van ser vitals per assolir l’ascens, tant els de la 1a Jornada com els d’aquesta 2a i el comportament de tots els atletes va ser impecable, lluitant fins al darrer moment pels punts

Aquest campionat ha suposat un nou gran èxit del CA Tarragona, ja que el club torna de nou a la màxima categoria catalana en el Campionat de Catalunya de Clubs en aire lliure, després d’haver descendit la temporada passada.