J. Carlos Herrera, millor marca mundial de l’any de pentatló

Imatge de Josep Maria Mateo Sanz
Josep Maria Mateo Sanz 06 Oct 2024

El dia 5 d’octubre s'ha celebrat el Campionat de Catalunya de Pentatló Màster a Tarragona, durant el qual 4 atletes del Club Atletisme Tarragona han aconseguit ser campions de Catalunya de la seva categoria i altres 2 atletes del club han estat sotscampions.

L’actuació més destacada ha estat la de Juan Carlos Herrera que, a banda de proclamar-se campió de Catalunya de la categoria M50, ha establert un nou rècord de Catalunya amb 3303 punts, puntuació, a més, que és la millor marca mundial de l’any de la seva categoria, superant en 46 punts la millor marca anterior que estava en possessió d’un atleta d’Estats Units.

Els altres campions de Catalunya del CA Tarragona van ser Francisco Griñant (categoria M75), que ha estat l’atleta més veterà de la competició, amb 1589 punts; Gemma Solé (F55) amb 2488 punts i Josep Maria Mateo (M55) amb 2519 punts. Els sotcampionats han estat per a Francesc Mosquera (M65) amb 1902 punts i Luis Sáez (M75) amb 1099 punts

Cal destacar que, durant la celebració d’aquesta competició, s’ha batut el rècord del món de pentatló de la categoria F65 per part de l’atleta Rosa Escribano, del Dawako Athletics C.D., amb una puntuació de 4422 punts, superant en 64 punts el rècord anterior que datava de l’any 2008. D’aquesta manera, la pista d’atletisme de Camp Clar, una vegada més, torna a fer evidents les seves condicions favorables per desenvolupar aquest tipus de proves combinades d’atletisme.