El CA Tarragona descendeix a Segona en una final molt igualada

Lluís Vázquez Vilamajo 08 May 2006
El Club Atletisme Tarragona no va poder evitar el descens a segona divisió de la Lliga Catalana de Clubs, després de disputar una de les finals més igualades que es recorden, aquest diumenge a Castellar del Vallès. El club tarragoní finalitzà en setena posició, amb 321 punts, però tan sols a 6 punts del tercer classificat, el CE Universitari, amb 327 punts. El fet que entre el tercer i el setè classificat la diferència final fos de tan sols 6 punts dóna idea de la gran igualtat mostrada per tots els clubs participants.

La jornada comença amb mals indicis per l'equip tarragoní, ja que algunes baixes de darrera hora, unides a la no recuperació d'alguns dels lesionats en el darrer mes, obligaren a presentar un equip de circumstà ncies . Tot i aquests presagis, els atletes tarragonins aconseguien diverses classificacions brillants, que permetien al club tarragoní mantenir un cert marge de seguretat fins a les proves finals. En aquest sentit, foren molt importants la victòria d'Adrià Serres en el llançament de javelina, amb una marca de 46,80 metres, el segon lloc de Pau Bundó en els 3.000 metres obstacles, amb 9.52.57, el tercer lloc de Joan Velasco en llançament de martell, amb 43,48 metres, els quarts llocs de Iván Benítez en salt amb perxa amb 3,60 metres i de Ferran Tortosa en llançament de disc, amb 33,85 metres o les cinquenes posicions aconseguides per José Miguel Díaz en 400 metres llisos (53.40 s), Dídac Ríos en salt d'alçada (1,70 m), Adrià Serres en salt amb perxa (3,60 m)i Iván Benítez en salt de llargada (6,13 m).

Amb aquests resultats, s'arribava a les decisives proves de relleus amb el club tarragoní en sisena posició però amb un marge molt estret de només dos punts sobre l'equip que ocupava la setena plaça, el CE Universitari. Tot i la victòria aconseguida en el relleu 4x400, pel quartet integrat per Dídac Ciurana, Quino Vergara, José M. Díaz i Javier Rodríguez (3.37.09), els excel.lents resultats aconseguits en els relleus pel CE Universitari (un primer i un tercer lloc), abocaven als tarragonins a la setena posició i, en conseqüència, al descens a segona divisió. La tensió de la jornada viscuda no afectà l'esportivitat de la resta de participants i públic local, que despediren amb aplaudiments als atletes del CA Tarragona quan es feren públics els resultats. El guanyador de la jornada fou el CA Girona-Costa Brava, amb 360 punts.