El CAT manté la categoria amb brillantor

Lluís Vázquez Vilamajo 05 May 2009
El Club Atletisme Tarragona va aconseguir mantenir-se un any més a la Segona Divisio de la Lliga Catalana de Clubs en acabar en segona posició en la jornada final disputada aquest diumenge al Prat de Llobregat. L'equip tarragoní va acabar la competició amb un total de 181 punts, amb un ampli avantatge de 21 punts sobre el tercer classificat, el CA Montornès, que juntament amb el Gavà no va poder evitar el descens a tercera categoria.
Els atletes del CA Tarragona van completar una jornada molt regular, en la que van acumular un bon grapat de punts en la gran majoria de proves, la qual cosa els va permetre assolir l'ampli marge final. Especialment important va ser l'actuació en les proves de salts, ja que Farouk Mellakhi s'imposava en el triple salt, amb 13,22 metres, Robert Romaní guanyava el salt de llargada amb 6,48 metres i era segon en el salt amb perxa amb 3,30 metres, prova en la que Ferran Tortosa era quart amb 2,70 metres. També José Martín era segon en el salt d'alçada amb 1,70 metres, seguit en tercer lloc de Pere Pardines, amb 1,65 metres.
També les proves de velocitat aportaven molts punts a l'equip tarragoní, que aconseguia la primera posició en les proves del relleu 4x100, amb 47,5 segons (integrat per IBorra, Inglés, José i Martín) i dels 400 metres tanques, amb Dídac Ríos (1.02.4), mentre que Marc José i Bernat Rocamora eren segon i tercer respectivament en els 100 metres llisos (amb 11.2 i 11.3 segons), i Farouk Mellakhi i Bernat Rocamora eren segon i tercer en els 200 metres llisos amb 22.9 i 24.0 respectivament.
En les proves de fons els atletes tarragonins milloraren ampliament els resultats assolits en les jornades de clssificació. A destacar la segona posició de Pedro Ortega en els 5.000 metres llisos, amb 16.18.0, així com la tercera posició del mateix en els 1.500 metres llisos, amb 4.24.0, la quarta plaça assolida per Fernando Flores en els 3.000 metres obstacles, amb 11.35.5 i la cinquena posició de Juan M. Nieto en els 800 metres, amb 2.15.9.
Una altra aportació important s'aconseguí en les proves de llançaments, en les que Javier Martín era segon en el llançament de pes, amb 8,62 metres, JOan Velasco era segon amb el martell, amb 42.4 metres, Adrià Serres i Ferran Tortosa eren segon i tercer en el llançament de disc (amb 34,72 i 34,05 metres) i en el llançament de javelina Serres era quart amb 44.07 metres.
L'excel.lent actuació dels tarragonins es completà amb les terceres posicions de Fernando Flores en els 5.000 metres marxa, amb 28.22.2 i de l'equip del relleu 4x400, integrat per Barberan, Julbe, López i NIeto, així com l'actuació de la resta d'atletes (Isidre López, José Velasco, Agustí Oriol i José F. Garcia Navarrete) molts dels quals es van veure obligats a doblar prova per acumular punts i assegurar així el resultat finalment obtingut diumenge, així com els atletes que han pres part en les jornades de classificació..
Amb aquest resultat, l'equip tarragoní es manté per quart any consecutiu en la segona divisió de l'atletisme català.