El CA Tarragona disputarà la final d'ascens a primera divisió

Imatge de Dídac Ríos Meseguer
Dídac Ríos Meseguer 18 Apr 2010
El Club Atletisme Tarragona disputarà el proper 2 de Maig la fase d'ascens a primera divisió de la Lliga Catalana de Clubs, després de la intensa jornada viscuda dissabte passat a Mollet on el CA Tarragona aconseguia mantenir la segona posició global assolida en la primera jornada només un punt per sobre del Aquadiver GEEG.

Les coses no començaven bé i en els 5.000 metres marxa es partia sense la presència d'un dels nostres atletes, tampoc es presentava un atleta del CE Universitari. La gran actuació de Fernando Flores que erà 2n amb un temps de 29'14''6 aconseguia 7 punts, el GEiEG amb els seus dos atletes aconseguien els mateixos punts que Flores, així que la pugna es mantenia igualada. Al mateix temps es disputava la javelina, on el recent fitxatge Hector Mateu aconseguia una molt bona 3a posició amb 35,88 i el veterà Luís Sáez la 5a amb 31,22, tots dos atletes aconseguien imposar-se als atletes del GEEG.Pedro Oretga als 5000 llisos

Davig Lago 800 llisosTorn de la Perxa, amb Adrià Serres imposant-se amb un únic salt a 3,50m, Robert Romaní era 4t, amb un millor salt de 3,30m els mateixos resultats que els dos integrants del GEEG però aquests al passar l'alçada a la primera, es situaven 2ns i 3rs, prova en la que els dos clubs tornaven a fer els mateixos punts.

En la prova de 5.000 llisos l'atleta d'origen africà del GEIEG imposava un alt ritme des de bon principi, seguit per pocs atletes, entre ells Pedro Ortega que va poder acabar 2n dosificant forces, el seu temps va ser de 16'13''6. Jaume Garcia era 5è amb un magnífic temps també de 16'59''6.

En el Salt de Llargada Jose M. Martín aconseguia una molt bona 3a posició amb un millor salt de 5,67 m i el jove Arnau Miró, aconseguia marca personal amb 4,99 i la 7a posició.

Sorpreses en el llençament de pes, on es presentaven 2 atletes de combinades lesionats, Agustí Oriol, aconseguia un llançament de 10,45 que suposa marca personal i la 3a posició, Oriol va llançar el mateix que el 2n classificat, però el segon millor llançament d'Oriol estava per sota de l'altre Atleta, Ferran Tortosa feia un llançament de 8,74.

El 800 va ser una prova molt tàctica, amb una primera volta molt lenta, trencant-se a falta de poc més de 200 metres, on es va imposar l'atleta del GEEG amb molta facilitat, controlant els rivals, David Lago que debutava en la prova, va aconseguir estar amb el grup en els últims metres i va fer una molt bona 4a posició amb 2'13"0, Jose Fco. Garcia era 8è amb 2'28"6. En aquesta prova el GEEG aconseguia un avantatge de 8 punts sobre el Club tarragoní.

Isidre Lopez en els 400 tanques En el 400 tanques Dídac Rios, era 3r de la seva serie i del global amb un temps de 1'02"9 i Isidre Lopez, en el seu debut en la prova 1'12"3 era 7è, aquí el club gironí sumava 2 punts d'avantatge sobre el CAT en aquesta prova.

En els 200 metres llisos, Bernat Rocamora era 3r de la seva sèrie amb 23,5" i Marc José s'imposava en la segona amb un temps de 22"9 ambdos ventosos, Marc era primer empatat amb l'atleta del GEIEG, on es repartien els punts de la victòria i Bernat 5è per davant de l'altre atleta gironí.

A falta del relleu 4x400, la cosa no pintava gens bé per l'equip tarragoní, el Aquadiver GEEG sumava 85.5 punts i el Club Atletisme Tarragona 84,5, sumant el punts de la primera jornada, el Aquadiver GEEG sumava 168,5 punts els mateixos que el Club Atletisme Tarragona, així que el Tarragona havia de guanyar al GEEG en el relleu, per aconseguir l'avantatge.

El 4x400 el formaven Adrià Serres, Pedro Ortega, David Lago i Bernat Rocamora, des de el primer moment el Aquadiver GEEG es va posar capdavanter, seguit del Mollet, CAT i Universitari, Ortega coŀlocava l'equip Tarragoní segon, però lluny dels gironins, Lago i Bernat aconseguien mantenir les posicions per finalitzar segons amb un temps de 3'53"2. Aquadiver GEEG sumava 8 punts, per 6 el Tarragona.

La notícia va arribar desprès, quan tothom preveia el de sempre, però algú ho avançava, el club gironí feia una entrega de testimoni abans d'entrar a la zona per tant el desqualificaven, el que suposava la victòria del relleu del CA Tarragona, que sumava 8 punts i l'equip gironí en sumava 0.

Puntuació final de la segona jornada
Arnau Miró en el salt de llargada
CA Mollet 102 pts
CA Tarragona 92.5
Aquadiver GEEG 85,50
CE Universitari 58 pts

La classificació final quedava amb

CA Mollet 206 punts
CA Tarragona 176,50
Aquadiver GEEG 168.50
CE Universitari 125

CA Mollet i CA Tarragona disputaran la jornada d'ascens amb el CA Montornès i la Unió Colomenca Atl. el proper 2 de maig.

Fotografies: http://www.clubatletismetarragona.com/fotografies/v/Temporada2009-2010/Lliga/2010-04-11-2a-Jornada/
Resultats Grup A: http://www.clubatletismetarragona.com/resultat/310